Zlatan i Eurosport - svensken klar för LA Galaxy

Sveriges största fotbollsstjärna Zlatan Ibrahimovic är klar för LA Galaxy och Major League Soccer. Debuten för Zlatan kan ske redan nästa vecka i derbyt mot Los Angeles FC och matchen sänds på Eurosport 1 och Eurosport Player med start kl 21.00 lördag 31 mars.

Eurosport har visat fartfyllda MLS under de senaste två åren och när en ny säsong nu precis kickat igång får nordamerikansk ligafotboll en vitamininjektion när superstjärnan Zlatan Ibrahimovic anländer.

Efter Zlatans flytt till Manchester United 2016 startade svensken sin brittiska sejour med att göra 28 mål på 46 matcher men har fått det senaste året förstört av skadeproblem. Nu bryter alltså svensken sitt kontrakt med Manchester United och flyttar till Los Angeles Galaxy med spelare som Ashley Cole och Giovani dos Santos i laget.

Eurosport har rättigheterna till MLS och sänder samtliga matcher på Eurosport Player och utvalda matcher på Eurosport 1 och Eurosport 2. Zlatans första match för LA Galaxy kan bli derbyt mot Los Angeles FC som visas på Eurosport 1 den 31 mars kl 21.00 men det slutgiltiga beskedet om svenskens debut kommer förmodligen senare.

- Att Sveriges största idrottsstjärna väljer att flytta till LA Galaxy och MLS är spännande och så klart glädjande för oss som rättighetsägare. Nu kommer fler svenskar få upp ögonen för MLS som är en underhållande och sprakande liga och det är kul för oss att få visa en superstar som Zlatan på våra plattformar till en bredare publik, säger Emir Osmanbegovic, sportchef Discovery Networks Sweden och Eurosport.

SÄNDNINGSSCHEMA:

Lördag 24 mars (och natten mot söndag 25 mars)

18.30 New England Revolution - New York City FC Eurosport Player

20.30 FC Dallas – Portland Timbers Eurosport Player

23.00 Columbus Crew – Washington DC United Eurosport 2/Eurosport Player

00.00 New York Red Bulls – Minnesota United Eurosport Player

03.00 Colorado Rapids – Sporting Kansas City Eurosport Player

04.00 Vancouver Whitecaps – Los Angeles Galaxy Eurosport Player

Fredag 30 mars (och natten mot lördag 31 mars)

02.00 Toronto – Real Salt Lake Eurosport Player

Lördag 31 mars (och natten mot söndag 1 april)

19.00 Orlando – New York Red Bulls Eurosport Player

21.00 La Galaxy – Los Angeles FC Eurosport 1/Eurosport Player

21.00 Columbus Crew – Vancouver Whitecaps Eurosport Player

00.00 Chicago Fire – Portland Eurosport Player

02.00 Minnesota – Atlanta United Eurosport Player

02.00 San Jose Earthquakes – New York City FC Eurosport Player

02.30 Houston Dynamo – New England Revolution Eurosport Player

02.30 Sporting Kansas City – DC United Eurosport Player

03.00 Colorado Rapids – Philadelphia Union Eurosport Player

04.00 Seattle Sounders – Montreal Impact Eurosport Player

Eurosport ingår i Discovery Networks Sweden som ägs av Discovery Communications (Nasdaq: DISCA, DISCB, DISCK), världens största mediaföretag inom nonfiction och som via 155 tv-kanaler når över 3 miljarder tittare i drygt 220 länder och territorier. Eurosport är sedan årsskiftet det nya Home of the Olympics, med rättigheterna att sända Olympiska spelen 2018, 2020, 2022 och 2024.

Kanalerna Eurosport 1, Eurosport 2 och Eurosportnews når över 236 miljoner tittare i 94 länder i Europa, Asien-Stillahavsområdet, Afrika och Mellanöstern.