Pressmeddelande -

ABB Robotics med Event Group som samarbetspartner genomförde en femdagars internationell konferens i Stockholm!

Till konferensdagarna byggdes Artipelags stora samlingslokal Artbox om till en modern konferenslokal, speciellt skapad för ändamålet, med alla tänkbara förutsättningar för att genomföra ett modernt, kommunikativt & tekniskt ”up to date” konferensprogram.

Dagarna bjöd på ett digert och välplanerat konferensprogram. Gästtalare av högsta klass, aktuella ämnen, utveckling & djupdykningar i branschens allra innersta och främsta uppdateringar samt givande workshops i välorganiserade breakout sessions.

Gästerna kunde även ta del av en speciellt uppbyggd utställning. Där kunde gästerna förundras och imponeras av den allra senaste tekniken i branschen. Givetvis kunde man bl.a. imponeras av ABB:s robot YuMi på plats.

Kvällarna var tillägnade middagar med utmärkta möjligheter att vidga sitt nätverk. Vi fick bland annat uppleva en Award night där prestigefyllda branschpriser delades ut, temakväll med Sverige i fokus med bl.a. det internationella 10-manna Abba-Tributebandet Waterloo, The closest you get to ABBA – since ABBA”, samt även en Stand up Comedy night med ingen mindre än Al Pitcher på det klassiska nöjespalatset Nalen.
Man kan nog inte kalla eventdagarna för något annat än succé då gästerna i sina utvärderingar kallade detta för The best event ever!

• #gustavsberg
  • #corporate
  • #evenemang
  • #event

För att genomföra detta massiva event anlitade ABB Robotics det Västeråsbaserade företaget Event Group.

Event Group är ett företag som jobbar i hela landet med just denna typ av helhetslösningar. Event Groups medarbetare har en gedigen kompetensbredd med många års samlade erfarenheter av just denna typ av event och hade totalansvaret för hela genomförandet. Skapa och bemanna en modern teknisk konferenslokal, organisera breakout sessions och bygga upp utställningsområde. Även strukturering av agendor och körscheman, bokning av artister och lokaler. Ritning och bygge av scen och miljö och hantering av all teknik.

Eddy Slättenhäll, VD för Event Group, säger att det är just det som är Event Groups styrka:

-Vi har samlat personer i Event Group som tillsammans blir en oslagbar kombination av den gedigna erfarenhet och kompetens som krävs för att skapa och genomföra den här typen av avancerade event med en hög ambitionsnivå.
Vad krävs för teknik? Hur hanterar man den? Hur skapar man ett effektivt & modernt upplägg? Säkerställer logistik, körscheman, tider o.s.v. för att eventet ska bli, som det på papperet förutbestämda projektet?
Event Group består av medarbetare med olika spetskompetenser i ryggsäcken som gör oss till ett tryggt val som partner för de företag som har en genomtänkt idé och höga ambitioner med sitt event.

-Vi lämnar inget åt slumpen, fortsätter Eddy, och för att kunna genomföra evenemang av denna storlek och få varje liten del genomtänkt och proffsig så är vi gärna med från början till slut. Det skapar en trygghet för kunden och ger oss en möjlighet att sätta samman och leverera just det event, och med den kvalité både vi och vår uppdragsgivare eftersträvar.

-ABB Robotics har varit en underbar uppdragsgivare att jobba tillsammans med. Höga ambitioner och en genuin vilja av att skapa ett event i absolut världsklass, kul! säger Eddy vidare.

- Nu ser vi fram mot en höst med dels nya uppdrag för ABB samt även spännande uppdrag för Electrolux, Colorama Sverige, JC Decaux, Preciousgalan m.fl.
Vi hoppas givetvis även på att skapa några nya relationer, uppdragsgivare och utmaningar under hösten, ler Eddy, innan han får ett anrop i sin hörsnäcka och måste springa vidare för att avsluta detta event!