Eversheds Advokatbyrå har blivit Eversheds Sutherland Advokatbyrå

Den 1 februari 2017 lanserades Eversheds Sutherland globalt. I Sverige bedrivs verksamheten framöver därför under namnet Eversheds Sutherland Advokatbyrå AB.

Eversheds Sutherland har skapats genom kombinationen av den ledande advokatbyrån Eversheds, med huvudkontor i Storbritannien och den USA-baserade byrån Sutherland Asbill & Brennan. Eversheds Sutherland har tillsammans mer än 2 300 verksamma jurister med 61 kontor i 29 länder. Eversheds Sutherland är rankade topp 10 bland byråer i Storbritannien och topp 40 i USA.

Jonas Bratt, Managing Partner Stockholm: ”En viktig del av vår verksamhet är att biträda globala företag med snabb, jämn och hög kvalitet; och på ett koordinerat sätt. Även mindre företag verkar i en global komplex juridisk miljö. Kombinationen med en ledande amerikansk byrå är även ett naturligt steg om man på global basis vill erbjuda innovativa lösningar och vara med i framkanten på digitaliseringen, det man idag kallar ”Lawtech”. ”

För mer information om Eversheds Sutherland, besök vår hemsida, www.eversheds-sutherland.se.

Eversheds Sutherland leds på global nivå av två gemensamt utsedda verkställande direktörer som ingår i en styrgrupp. Styrgruppen arbetar under överseende av en styrelse med lika representation från Eversheds Sutherland UK och Eversheds Sutherland USA. Eversheds Sutherland Advokatbyrå AB lyder under Sveriges advokatsamfunds regler.

För ytterligare information:
Jonas Bratt, Managing Partner
T: 070-625 80 24
E: JonasBratt@eversheds-sutherland.se

• Juridik

• advokatbyrå

Om Eversheds Sutherland

Eversheds Sutherland Advokatbyrå är en innovativ fullservicebyrå och har tillsammans mer än 2 300 verksamma jurister med 61 kontor i 29 länder. Samtidigt är vi en lokal svensk advokatbyrå, med stor förståelse för de utmaningar våra klienter står inför på vår marknad. Det som förenar oss med våra systerbyråer världen över är kombinationen av det lokala engagemanget och de gränslösa möjligheterna vi kan erbjuda våra klienter tack vare vår internationella närvaro. Oavsett var våra klienter behöver hjälp finns vi där. Eversheds Sutherland utvecklar dessutom hela tiden nya, transparenta och kostnadseffektiva metoder som alla kontor använder sig av, för att försäkra att våra klienter får bästa möjliga omhändertagande till bästa möjliga pris. Något som bland annat gjort att vi lyckats utveckla vårt erbjudande från att enbart vara juridiska rådgivare till att bli en sann och tillförlitlig affärspartner till våra klienter.

Maria Collins

Presskontakt Marknadsansvarig 08-545 322 85