Evidensia utsett till Brand of the year

Evidensia har belönats med ett Global Branding Award i världens största tävling för varumärken. Det innebär att Evidensia är ett av 800 nominerade varumärken som får ett erkännande för sitt arbete och sina framgångar inom kategorin Animalis Edition.

• Vi är stolta över att bli uppmärksammade och självklart glada för priset, säger Eva Engström, marknadschef på Evidensia Djursjukvård.
  • Det visar att vi och våra medarbetare gör något riktigt bra. Vi pratar om 800 varumärken från 35 länder som konkurrerar bara i vår klass. Att vara en av vinnarna till detta pris sporrar oss för morgondagen. Jag tror att en framgångsfaktor är att vi har satsat på att bygga upp egna kanaler, där vi ger tips och råd till djurägare. Men det absolut viktigaste är det dagliga kundmötet i vardagen, där alla våra medarbetare gör ett fantastiskt jobb.

World Branding Awards kallas för den ultimata varumärkesutmärkelsen. Det delas ut till de allra bästa varumärkena som är välkända globalt och i hemlandet. Vinnarna utses utifrån tre kriterier: varumärkeskännedom, öppen omröstning och en internationell jury. I samtliga klasser fick i år 210 vinnare, utvalda bland 2 800 nominerade varumärken, ta emot utmärkelsen på en prisceremoni i Wien. Bland dem återfinns företag som BMW, Starbucks och British Airways. World Branding Awards är en utmärkelse från World Branding Forum, en ideell organisation med säte i England och Wales.

• Media, kommunikation

• djursjukhus
  • djursjukvård
  • evidensia