Evidensias nya vd Martin Tiveus på plats

I dag den 7 juni börjar Martin Tiveus sitt uppdrag som ny vd på Evidensia Djursjukvård – en av Europas kvalitetsledande kedjor för djursjukvård.

Martin Tiveus har stor erfarenhet av ledarskap och har arbetat som företagsledare i över tio år i en rad olika branscher. Några av uppdragen har funnit på företag som Glocalnet, Telenor och Microsoft. Han kommer senast från posten som vd på Avanza bank.

”Även om jag arbetat i flera helt olika branscher under åren så finns det en röd tråd i mina branschval, nämligen mitt intresse för viktig samhällsinfrastruktur som berör många. För mig tillhör definitivt djursjukvård den kategorin”, säger Martin Tiveus.

Martin Tiveus rekryterades i december och påbörjar nu officiellt sitt uppdrag som vd för Evidensia. Under våren har han dock hunnit med några korta besök på sin nya arbetsplats.

”Jag har hunnit besöka ett par kliniker i varje land och mötts av ett enormt engagemang för uppgiften. Den består inte bara i att leverera bästa möjliga vård för våra patienter utan även att se till att skapa trygghet och tillgänglighet för djurägarna”, säger Martin Tiveus och fortsätter:

”Jag är övertygad om att Evidensia har en väldigt viktig roll att fylla i utvecklingen av den europeiska marknaden för djursjukvård. Tillsammans kan vi skapa en högre tillgänglighet och vårdkvalitet än vad som är möjligt med enskilda fristående kliniker.”

Evidensia startade 2012 när några av Sveriges äldsta och främsta djursjukhus gick samman. Idag består Evidensia av cirka 170 djursjukhus och kliniker i Sverige, Finland, Norge, Danmark, Tyskland, Schweiz och Nederländerna. Evidensia har drygt 2 600 anställda som tar emot över 1,3 miljoner patientbesök per år - hundar, katter, smådjur, exotiska djur och hästar. Vi vill se fler friska och lyckliga djur. Därför ska vi vara det allra bästa för djuren. Bara så kan man skapa morgondagens djursjukvård. www.evidensia.se