Glädjande resultat i vår kundundersökning

Stort tack till alla kunder som medverkat i vår kundundersökning. Vi är både glada och stolta över resultatet – ett NKI på 92! Vi har fått både fina omdömen och förbättringsförslag. Nu fortsätter vi vårt arbete för att ge en trygg och tillgänglig veterinärvård i Sverige.

Omkring 460 000 patienter besöker oss på Evidensia Djursjukvård varje år. Vi är stolta över så många av våra kunder är nöjda. Vår senaste rikstäckande kundundersökning talar sitt tydliga språk: vi har ett NKI (Nöjd-Kund-Index*) på 92! Det är ett högt betyg som vi värnar om att leva upp till vid varje kundkontakt.

Vi vet att djurägare värdesätter tillgänglighet och att man vill känna sig trygg om olyckan är framme. Därför har vi ökat vår kundservice. Som djurägare kan man oavsett tid på dygnet få kontakt med någon av våra duktiga medarbetare. Under året har vi också tagit fram tjugo foldrar med goda råd, som ger svar på många av de vanligaste frågorna som vi får från djurägare. Råden finns att hämta på närmsta Evidensiaklinik och de går också att ladda hem kostnadsfritt från vår hemsida.

Som medlem i vår nystartade kundklubb Evidensiaplus får våra kunder bonus på sina köp samt många tips och goda råd via våra nyhetsbrev.

- Det fina resultatet på kundundersökningen visar att vi är på rätt väg. Det ger oss förtroende att arbeta vidare för att bygga framtidens moderna djursjukvård, säger Eva Engström, marknadschef på Evidensia Djursjukvård.

*NKI står för Nöjd Kund Index, ett index för kundnöjdhet, det vill säga hur nöjda kunderna är med det företag de handlar med. NKI-undersökningar genomförs idag i de flesta branscher.

För mer information, kontakta:

Eva Engström, marknads- och kommunikationschef, 070 - 551 48 19, eva.engstrom@evidensia.se

• husdjur
  • veterinär
  • kundundersökning
  • nki

Evidensia Djursjukvård är Nordens kvalitetsledande kedja för djursjukvård. Vi har närmare 90 djursjukhus och kliniker i Sverige, Norge, Finland och Danmark. Varje år behandlar vi fler än 700 000 djur, varav cirka 655 000 hundar, katter, smådjur och exotiska djur, samt cirka 45 000 hästar. Vi omsätter mer än en 1,3 miljarder kronor och är Norra Europas största veterinärmedicinska kedja. www.evidensia.se