Nu invigs ny djurklinik i Staffanstorp

Evidensia Djurkliniken Staffanstorp är en helt ny veterinärklinik med tillhörande butik som öppnade idag den 24 oktober på Rondellens handelsområde i Staffanstorp.

Evidensia Djurkliniken Staffanstorp kommer att fungera som en lokal vårdcentral för djur med planerade vårdbesök, som till exempel vaccinationer, hälsokontroller, valpkullsbesiktningar med mera. Man tar självklart även emot djur vid olika sjukdomstillstånd, så som problem med öron, hud, mage och tarm.

Tanken är djurägare får sin första veterinärkontakt här, för att vid behov kunna få mer avancerad vård vid något av djursjukhusen i närheten. Det finns avancerad vård i Lund, Malmö och Helsingborg. Evidensias djursjukhus finns i Malmö och Helsingborg.

Djurkliniken i Staffanstorp är den första kliniken som Evidensia startar från grunden.

– Läget på Rondellens handelsområde gjorde att vi valde att satsa på en stor och modern butiksdel med allt från veterinärfoder till tillbehör för hund, katt och smådjur, säger Anna-Karin Olsson, klinikchef.

Det är viktigt att djurägare kan göra trygga val av till exempel foder, leksaker och kosttillskott. Därför låter Evidensia alltid företagets veterinärer granska och kvalitetssäkra samtliga produkter som säljs i butiken.

Den 26 november kommer Evidensia Djurkliniken Staffanstorp att fira sitt öppnande genom att ha öppet hus. Då kan besökare titta in bakom kulisserna för att se hur en veterinärmottagning ser ut, samt träffa och prata med veterinärerna och sköterskorna som tar hand om djuren.

Evidensia startade 2012 när några av Sveriges äldsta och främsta djursjukhus gick samman. Idag består Evidensia av cirka 170 djursjukhus och kliniker i Sverige, Finland, Norge, Danmark, Tyskland, Schweiz och Nederländerna. Evidensia har drygt 2 600 anställda som tar emot över 1 miljon patientbesök per år - hundar, katter, smådjur, exotiska djur och hästar. Vi vill se fler friska och lyckliga djur. Därför ska vi vara det allra bästa för djuren. Bara så kan man skapa morgondagens djursjukvård. www.evidensia.se