​Toppbetyg för tredje året i rad

Resultatet från den rikstäckande kundundersökningen visar återigen på gott betyg för Evidensia Djursjukvård med ett NKI på 90.

- Vi har fått både fina omdömen och förbättringsförslag. Våra veterinärer, djursjukskötare och djurvårdare finns vid djurägarnas sida genom både glädje och sorg och gör ett fantastiskt arbete. Det höga betyget är ett kvitto på att vi lever upp till våra kunders förväntningar på både bemötande och vård, säger Eva Engström, marknadschef på Evidensia Djursjukvård.

Evidensia i Sverige består av drygt 50 djurkliniker och djursjukhus som tar emot besök från omkring 500 000 djurpatienter och deras ägare varje år. Allt från rutinåtgärder som vaccinationer och kastrationer till komplicerade utredningar och akuta vårdinsatser. I dag ser vi allt mer på våra husdjur som fullvärdiga familjemedlemmar och vi vet att förväntningarna är höga när man besöker sin djurklinik.

- Nu fortsätter arbetet med att höja vårdkvaliteten, men vi har också som ambition att förenkla för våra kunder och höja tillgängligheten. Dels bygger vi ut våra djursjukhus för att kunna ta emot fler patienter, dels gör vi det lättare för djurägare att få goda råd om både förebyggande hälsovård och symptom på sjukdomar, säger Eva Engström.

Ett steg i detta är att utveckla Djurvårdguiden där djurägare snabbt kan söka information om symptom och sjukdomar som deras djur kan drabbas av. Samtliga råd granskas av veterinärmedicinska ämnesexperter.

- Djurägare kan känna sig trygga med att vi ger råd baserade på fakta. Det är samma sak med vår kundklubb där våra medlemmar får nyhetsbrev med säsongsbetonade tips och råd varje månad, helt utan kostnad. Vi delar gärna med oss av vår kunskap så att djurägare kan förebygga problem och lättare avgöra om de behöver söka hjälp eller inte, säger Eva Engström.

*NKI står för Nöjd Kund Index, ett index för kundnöjdhet, det vill säga hur nöjda kunderna är med det företag de handlar med. NKI-undersökningar genomförs idag i de flesta branscher.

För mer information, kontakta:

Maria Hofling, press- och informationsansvarig, 0702-45 49 43, maria.hofling@evidensia.se

Eva Engström, marknads- och kommunikationschef, 070 - 551 48 19, eva.engstrom@evidensia.se

• Hälso-, sjukvård

Evidensia startade 2012 när några av Sveriges äldsta och främsta djursjukhus gick samman. Idag består Evidensia av cirka 170 djursjukhus och kliniker i Sverige, Finland, Norge, Danmark, Tyskland, Schweiz och Nederländerna. Evidensia har drygt 2 600 anställda som tar emot över 1 miljon patientbesök per år - hundar, katter, smådjur, exotiska djur och hästar. www.evidensia.se