Maria Sörman utsågs till Årets talang på Telekomgalan

​Maria Sörman, Post- och telestyrelsen, utsågs igår till Årets talang vid telekombranschens samlingsplats Telekomgalan på Grand Hôtel i Stockholm. Bakom Telekompriset står det oberoende nyhetsbrevet Telekomnyheterna.

Motivering
​​​Vad vore världen utan de unga talangerna som på ett ofta kreativt sätt vågar utmana gamla mönster och rutiner samtidigt som de tillför energi och som smittar av sig och får många andra att inspireras. Vissa personer har förmågan att sprida den där känslan av att vara både ung och förändringsbenägen, samtidigt som man kan tro att de har varit med i branschen riktigt länge.

Årets unga talang är en person som har ett fantastiskt engagemang för sitt arbete och har alla de egenskaper som en bra ledare ska ha; lugn, pragmatisk, vältalig, smart och inger ett förtroende och naturligt ledarskap. Under 2019 har denna talang bland annat lyckats ena i princip hela branschen om formerna för en ny bredbandsstödsmodell.

Gustav Wallberg, Vimla
​​​​Kristina Carlsson, Telia
Sam Zavosh, Halebop
Sofia Torstensson, Tele2​​

Telekompriset delas ut av det oberoende branschnyhetsbrevet Telekomnyheterna som ges ut av Exakt Media AB, vinnaren röstades fram av en jury bestående av framstående representanter från telekombranschen.

Mats Roesgaard Sjödin, chefredaktör Telekomnyheterna

• kristina carlsson