Sahar Kupersmidt Årets kvinnliga förebild på Telekomgalan

Sahar Kupersmidt, chef för betal-tv på MTG Sverige, utsågs igår till Årets kvinnliga förebild vid telekombranschens samlingsplats Telekomgalan på Grand Hôtel i Stockholm. Bakom Telekompriset står det oberoende nyhetsbrevet Telekomnyheterna.

Motivering
De kvinnliga förebilderna är oerhört viktiga för att skapa en bransch där fler kvinnor vill vara och verka. Med priset Årets kvinnliga förebild vill vi motivera och inspirera fler kvinnor att söka sig till branschens aktörer.
Aldrig i Telekomprisets historia har vi fått så många spontana positiva reaktioner från tunga namn i branschen kring en nominerad person. Årets vinnare är en kvinna som är mycket omtyckt, engagerad och resultatdriven och som har jobbat sig upp ända från telefonförsäljning till sitt bolags ledningsgrupp.

Övriga nominerade i kategorin var:
Elin Bertilsson, stadsnätschef Karlstad
- I en tuff och mansdominerad bransch har Elin gripit sig an utmaningarna för Karlstads El och Stadsnät och verkar i viktiga frågor inom branschföreningen SSNf, där hon är suppleant i styrelsen.
Regina Donato Dahlström, chef för Halebop - Halebop har under Reginas ledning lanserat succétjänsten Locall ökat Halebops kundnöjdhet. Hennes ledarstil är en kombination av skolad examen och streetsmart dealdrivande kryddat med italiensk aura.
Katarina Giertta, Marknadsområdeschef ÅF Technology - Med gedigen utbildning och ett flertal operativa befattningar är Katarina en förebild, både som kvinna och ledare, i en tekniktung miljö. Som chef är hon tydlig, trygg, omdömesgill och lugn.
Åse Holmberg, Kommunikations- och Marknadsdirektör Tele2 Sverige - Åse har i olika roller haft fokus på kundrelationer och kundförbättringar. Som kvinnlig förebild vågar hon trotsa jantelagen och har en unik förmåga att lyfta sina medarbetare på ett prestigelöst sätt i alla framgångar.

Priset delas ut av det oberoende branschnyhetsbrevet Telekomnyheterna som ges ut av Exakt Media AB, vinnaren röstades fram av en jury bestående av framstående representanter från telekombranschen.

För mer information om Telekomnyheterna och Telekompriset vänligen kontakta:
Mats Sjödin, chefredaktör Telekomnyheterna
Malin Svenberg, vd Exakt Media AB