Christian Rolf ny vd för Exengo Installationskonsult

Christian Rolf har utsetts till ny vd för Exengo Installationskonsult AB. Christian var med och grundade företaget för tre år sedan och ersätter nu avgående vd’n Östen Innala som kommer fortsätta inom företaget som arbetande styrelseordförande. Tillträdet sker den 1 december 2014.

- Med Christians långa erfarenhet inom installationsområdet känner jag stor tilltro till att vi kan fortsätta Exengos goda tillväxt i Stockholm med omnejd. Exengo har en stark företagskultur som vi värnar om och då Christian är en av grundarna och samtidigt en god ledare som prioriterar företagets värderingar ser jag fram mot att lämna över stafettpinnen till honom, säger Östen Innala, styrelseordförande och avgående vd i Exengo.

- Exengo är ett väldigt kompetent bolag inom installationssektorn med engagerad personal och jag ser fram emot att leda bolaget vidare i sin utveckling, säger Christian Rolf, tillträdande vd. Det viktiga hos Exengo är att vi ständigt utvecklas kompetensmässigt och fortsätter att göra bra projekt tillsammans med våra kunder.

För mer information, kontakta gärna:

Östen Innala, styrelseordförande Exengo Installationskonsult AB,
tel  08-120 038 05 - osten.innala@exengo.se

Christian Rolf, vd Exengo Installationskonsult AB,
tel. 08-120 038 03 - christian.rolf@exengo.se

[Bild på Christian Rolf finns att ladda ner på www.exengo.se]

• Stockholm

Exengo erbjuder konsulttjänster till bygg- och fastighetsmarknaden i idé- och utvecklingsskedet, byggskedet samt under förvaltningsskedet. Företaget som är certifierat enligt SS-EN ISO14001:2004 och 9001:2008 grundades 2011 och med fler än 40 medarbetare har vi över 500 års erfarenhet.

Vår ambition är att kunna erbjuda en helhetslösning inom installationsområdet, med syfte att förbättra samordningen och optimera energiförbrukningen. Tjänsteutbudet grundar sig på hög servicegrad och ett stort kunnande inom Elteknik, Kommunikation och Säkerhet, VVS, Automation, Energi, Besiktning, Kalkyler, Utredningar, Upphandlingar och Miljöcertifiering.

Exengos omsättning 2014 är ca 50 miljoner kronor.

Christian Rolf

Presskontakt vd 08-120 038 03