Exformatics är utsedd till Gazell 2011

Exformatics är utsedd till gazell-verksamhet 2011 i den danska affärstidningen Dagbladet Børsens årliga uttagning.

Uttagningen gäller företag, som de senaste fyra räkenskapsåren har kontinuerlig tillväxt i omsättning eller bruttoresultat, och som minst fördubblar sina intäkter eller bruttoresultat i denna period.

För Exformatics, som levererar ECM-lösningar (aktivitets-och dokumenthanteringssystem) till privat och offentlig verksamhet, kommer utmärkelsen efter ett antal år med ständiga framsteg och utveckling på flera områden.

”Vi är stolta över erkännandet och det är ännu ett bevis på att Exformatics som leverantör är på rätt väg. Vi har de senaste åren drivit en strategi som syftar till att säkerställa en kontrollerad tillväxt i Exformatics, och det målet är vi fullt engagerade i att nå” säger Jens Rapp Damsgaard, verkställande direktör i Exformatics.

Exformatics är också närvarande på den svenska marknaden och har nyligen öppnat ett svensk kontor i Malmö. Tillväxten kommer  främst från den privata sektorn, där Exformatics under de senaste åren har fått många danska kunder

”Vi ser ett ökat intresse hos danska företag att kunna organisera och återanvända redan befintlig information. Här kan vi bidra med att föra in kunskapen i system, som gör det enklare för medarbetarna att hitta och dela. Fler och fler ser också fördelen med att digitalisera både information och arbetsflöden, vilket går hand i hand med krav om effektivisering i organisationer idag,” säger Jens Rapp Damsgaard.

Vinnarna Dagbladet Børsens gazell-uttagning deltar i fem regionala konferenser. Dagbladet har de senaste 16 åren identifierat och utsett den danska ”tillväxteliten”. Fler än 500 000 företag har bedömts.

• exformatics
  • gazell
  • gazell2011
  • utmärkelse