Är du expectrums nästa ungdomsteknikguide?

I ditt arbete som ungdomsteknikguide är du med och skapar nyfikenhet och engagemang hos våra besökare. Du kommer att få hjälpa till att förbereda och assistera vid olika aktiviteter för barn och unga som rör teknik och naturvetenskap. Aktiviteterna kan handla om att bygga enkla rörliga figurer, koppla elektronik, använda 3D-skrivare eller experimentera i vårt labb.

Expectrum erbjuder bland annat drop-in, kvällskurser och lovkurser för barn, unga och vuxna. Vi behöver din hjälp för att kunna ge deltagarna bästa möjliga upplevelse! Vi letar efter dig som både vill sommarjobba hos oss under 4 veckor i sommar och sedan jobba en kväll eller en lördag i veckan under kommande terminer. Arbetet är till största del förlagt till kvällstid och skollov.

Expectrum är en del i Västerås marknad och näringsliv AB. Bolagets övergripande uppdrag är att skapa attraktionskraft för Västerås och bidra till stadens tillväxt.

Vi ser gärna att du ska börja i åk 1 eller 2 på gymnasiet till hösten. För att trivas som ungdomsteknikguide tror vi att du tycker om barn och är nyfiken på att lära ut och inspirera. Det är också viktigt att du är noggrann och ansvarsfull.

Låter det intressant? Skicka då CV och personligt brev till: learning@expectrum.se. Sista ansökningsdag är den 22 april.

• ungdom
  • extrajobb