Expectrum är "Årets kontor 2019"!

Bland flera fantastiska kontorsmiljöer har expectrum utsetts till ett av "Årets kontor 2019" av Newst.

Motiveringen lyder:
"Det som är unikt med Expectrums kontor är att det inte bara sitter företag där. Utan där kan medlemmarna se skolklasser, andra företag och legorobotor skymta förbi. De har i utformningen av kontoret strävat efter att skapa en arbetsmiljö där den dagliga pulsen kännetecknas av kreativitet, experiment, färg och form. De har funnits sen 2014 och tanken är att samla femåringar, forskare och företagsledare under samma tak".

Syftet med tävlingen har varit att lyfta upp organisationer som satsar på att skapa en bra arbetsmiljö för sina anställda samt inspirera fler till att satsa på att skapa trevliga kontor. Läs mer om nomineringen och priset.

- Att bli "Årets kontor 2019" är superroligt och en fin bekräftelse på att platsen expectrum inspirerar, skapar möten, lockar till nyfikenhet och skapar trivsel, precis som den ska! Just nu hyr mer än 50 organisationer in sig i vår work hub, som är ett coworking space, det här priset delar vi med dem, våra medarbetare och alla barn och unga som dagligen vistas i vår miljö. Hur vi ska fira? Genom att spela pingis, ta selfies i miljön och äta tårta! Säger en stolt Lisa Kilestad, platschef.

Expectrum är ritat av Archus och från dem har följande bidragit till den rumsliga gestaltningen: Martin Wentz, Eskil Lönn, Andreas Mallsten, Pål Norén, Ida Nordesjö och Elin Lorenzi arbetat med projektet. Foto: Af Adam.