Partiledare Ebba Busch Thor besökte expectrum

“Jag vill ha ett sånt här rum!”

Under torsdagen fick expectrum besök av Ebba Busch Thor, partiledare för Kristdemokraterna. Med sig hade hon partikamrater från Västerås och Mia Wallin, utvecklings- och kommunikationschef från Kristdemokraternas parti och riksdagskansli.

Ebbas förväntan inför besöket i Västerås var att träffa företag och nya lärandemiljöer och expectrum stod då på önskelistan.

Inne i expectrums mötesrum kallad “Create Hub” finns bland annat gungor, en åtta meter lång skrivbar vägg och alla möbler har hjul för att snabbt kunna anpassas till olika arbetsprocesser. Direkt när Ebba Busch Thor klev in i rummet, utbrast hon:

- Jag vill ha ett sånt här rum! Här får jag massor med energi och blir fylld av idéer!

Vidare på rundvandringen fick Ebba med sina partikamraterna, träffa klass 5 från Rösegårdsskolan där elever med lärare byggde vindkraftverk.

DSC01868.JPG

DSC01870.JPG

DSC01876.JPG

I Explore Hub tog roboten Nao emot och de snackade ett stund innan rektorn från Wijkmanska gymnasiet visade upp skolans lokaler och berättade om sin verksamhet som finns i samma hus som expectrum.

IMG_6243.JPG

Besöket innehöll även ett möte med flera av de företag som ingår som hyresgäster på expectrum. Representanter från bland andra Svenskt näringsliv, Automation Region, Västerås Science Park och SICS lyfte behovet av mer incitament för att skapa förutsättningar för snabbhet i digitalisering och innovationssystem för att skapa en konkurrenskraftig industri och tillväxt för Sverige.

Vi tackar för besöket, varmt välkommen tillbaka!

• create
  • svenskt näringsliv