Vi tuffar på - en ny chans att upptäcka teknik!

Snart börjar nästa omgång kvällsaktiviteter vilket innebär en ny chans att komma hit och upptäcka teknik! Här kommer information om några av våra aktiviteter och vilka åldrar de passar.

8-10 år: WeDo 2.0 fortsättning. Vi bygger figurer av LEGO® som vi programmerar med hjälp av surfplattor. En fantastisk mix av programmering och tekniska funktioner i olika byggen. Gillar ditt barn att konstruera saker så är Skapa fortsättning aktiviteten för er! Vi arbetar med elektricitet, magnetism, vevaxlar och motorer. Kräver inte att du har gått Skapa start.

10-12 år: Undrar ni hur saker kan snurra, lysa och låta? Vi kommer att plocka isär begreppet elektricitet för att försöka förstå vad det är och hur det fungerar i El-trix start.

12-16 år: Programmering fortsättning. Är du nyfiken på att lära dig hur du kan skapa egna spel och program är det här kursen för dig.

Vill du också vara med och gå en kurs tillsammans med barnet? Anmäl er till vår Familjeverkstad fortsättning, som passar åldern 6-12. Här får ni tillsammans lära er om mekanik och elektronik genom att inreda ett hus tillsammans. Den kräver inte att ni har gått Familjeverkstad start.

Hör av dig om du har några frågor: 021-39 60 61 eller learning@expectrum.se.

Hoppas vi ses!