Mässgeneralen blir Sverige-chef för ERA

Efter nio år inom Elmia som projektledare och affärsansvarig för en rad stora industrimässor för olika branscher blir Jakob Hirsmark nu Sverigechef för Expense Reduction Analysts, ERA.

– Det ser jag verkligen fram emot, säger Jakob Hirsmark. ERA är det mest spännande konsultföretag jag har hört talas om.

ERA som har över 700 konsulter globalt, därav drygt 400 i Europa, har en unik, beprövad och effektiv metodik för att hjälpa företag att hantera sina inköp och indirekta kostnader. I över 20 000 uppdrag har man lyckats reducera kunders kostnader med i genomsnitt ungefär 20 procent med bibehållen eller förbättrad kvalitet på inköpta varor och tjänster. Helt riskfritt för kunderna dessutom, eftersom man bara debiterar för de kostnadsminskningar man faktiskt åstadkommit.

Jakob Hirsmark har en bred utbildning från bl.a. Uppsala universitet och SLU med företagsekonomi, organisation och ledarskap, är dessutom jägmästare. Han har haft flera tunga poster inom framförallt skogssektorn - Sveaskog, Svebio och Neova - innan han 2009 började på Elmia.

– Jakob har mycket framgångsrikt hanterat stora och komplicerade projekt, både inom Elmia och inom andra organisationer. På Elmia har han arbetat med mässor för och med företag från en rad industribranscher. Det gör att vi ser honom som en verkligt värdefull förstärkning, säger Mattias Berggren, som tillsammans med Jakob kommer att leda utvecklingen av ERA i Sverige.

– Jakobs erfarenheter från mäss-, skogs-, energi- och miljöteknikbranscherna blir ett bra tillskott till de kompetenser som redan finns i organisationen. ERA är under snabb tillväxt i Sverige och rekryterar nu löpande nya konsulter. Vi behöver bredda oss i samband med vår expansion och detta är ett steg i den riktningen.

Expense Reduction Analysts grundare, Frederick Marfleet, framhåller även styrkan i rekryteringen av Jakob Hirsmark i ett Skandinaviskt perspektiv.

– At the moment we are accelerating the expansion of the ERA global business. The recruitment of Jakob Hirsmark to the Swedish business will strengthen our position in the Scandinavian market further.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Mattias Berggren

Engelbrektsgatan 5

mberggren@expensereduction.com

• Företagsinformation

• Stockholm

Helps companies reduce cost and we will only profit if the client profit from our work.

Mattias Berggren

Presskontakt CEO