Direktflyg till Draculas land

Drömsemestern är bara 2 timmar och 45 minuter bort. Mer sol, högre temperatur, varmare hav, mer fascinerande berg, vänligare människor, lägre priser och högre standard än man förväntar sig. Rumänien har mycket att erbjuda och ett direktflyg från Stockholm gör det ännu enklare att nå en ny och unik drömdestination.

TAROM, det nationella rumänska flygbolaget, lanserade ett direktflyg från Arlanda den 2 juni. Flygbiljetternas priser börjar från ca 1500 SEK tur och retur, alla skatter och avgifter inkluderade. Med TAROM kan man flyga till Bukarest på måndagar, onsdagar och söndagar, enligt följande tidtabell (lokaltid):

RO 332 11:15 Stockholm (ARN) - 15:00 Bukarest (OTP)

RO 331 8:40 Bukarest (OTP) - 10:30 Stockholm (ARN)

"Efter en gedigen marknadsanalys visar denna rutten en viktig trafikpotential och jag hoppas att våra resenärer kommer att uppskatta vårt beslut att introducera ett direktflyg mellan Stockholm och Bukarest", säger Christian Heinzmann, VD för TAROM.

Rumänien har börjat komma högre och högre upp i resetrenderna och svenska resenärer som har besökt Rumänien återvänder till Sverige positivt överraskade och med en stark vilja att resa tillbaka till det mystiska landet.

"Det handlar om så mycket mer än bara Dracula. Det handlar om ett land som charmade Prinsen Charles av Wales, ett land där lantliv och vildmark fortfarande är orörda och där infrastrukturen blir bättre för varje dag. Ett modernt europeiskt land med sagoinslag", berättar en entusiastisk resenär som åkte till Rumänien med Experience Transylvania.

Ett direktflyg underlättar det för svenska resenärer att komma till Bukarest, inte bara för att besöka den rumänska huvudstaden med pulserande nattliv utan även för att få en solsemester på Svarta Havskusten eller för att besöka medeltida borgar, imponerande slott och uppleva lugnt lantliv i Transsylvanien.

"Vi såg fram emot direktflyget mellan Stockholm och Bukarest", säger Gloria Andersson, VD för Experience Transylvania. "Vi är glada att vi kan samarbeta med TAROM när vi skapar våra resepaket till Rumänien, för att kunna erbjuda våra gäster ett bekvämt och kort flyg, med bra service. På testflyget med TAROM vi gjorde i våras var vi imponerade av hur god maten serverad ombord var, det var nästan lyxigt. Och flygvärdinnorna var oerhört vänliga och hjälpsamma", kompletterar Gloria Andersson.

Om TAROM

Det nationella rumänska flygbolaget TAROM grundades 1954 och dess tillväxt sker parallellt med rumänsk flygindustri. TAROM styrs av Ministeriet för Transporter och Industri i Rumänien. Sedan juni 2010 är TAROM medlem i SkyTeam, sedan 1993 medlem i IATA och sedan 2000 medlem i AEA.

Kontaktuppgifter för TAROM: +4 021.204.64.64+4 021.303.44.00 och +4021.303.44.44.

E-mail: presa@tarom.ro

Följ TAROM på Facebook:www.facebook.com/tarom.ro