Det goda exemplet presenteras på Chemicals Management Summit 2016

Många företag säger sig jobba aktivt för att åstadkomma en riskfri och hållbar kemikalieanvändning. Men för att veta om man lyckas och för att kunna bevisa sina resultat, måste man mäta! Företag som använder Chemsoft kan nu ta fram nyckeltal för sin kemikalieanvändning, för att följa upp hur kemikaliearbetet lyckas. Det har givit oss på Explizit Environment en möjlighet att göra en unik sammanställning av hur det står till med kemikalieanvändningen i många av Sveriges tillverkande företag.

Vi har därmed fått fram en tio-i-topp-lista som kommer att offentliggöras vid Chemical Management Summit 2016, den 26 oktober. Det företag som toppar listan kommer att lyftas fram som årets goda exempel och ges plats på scenen för att presentera hur de jobbar med sin kemikalieanvändning.

Chemicals Management Summit är en årligen återkommande konferens med senaste inom aktiv och hållbar kemikaliestrategi. Årets tema är vinnare och förlorare på hållbar kemikaliehantering.

PETER SJÖLUND, omvärldsanalytiker, Explizit Environment

• Företagsutbildning