Präst tog debatten med Nationaldemokraterna i Almedalen

Nationaldemokraternas partiledare Marc Abramsson antog prästen Mikael Mogrens utmaning. I en timmeslång debatt blev nationaldemokraten flera gånger ordentligt pressad av Visbyprästen. Tidigare under dagen gick Svenska Kyrkan ut med ett pressmeddelande där prästen Mikael Mogren utmanade det högerextrema partiet på debatt.

- Någon måste ta debatten, säger Mikael Mogren till Expo.se.

Och Nationaldemokraterna antog utmaningen. Efter att partiet hade hållit sitt andra torgmöte för dagen debatterade partiledaren Marc Abramsson och Mogren bland annat människosyn, invandring, kultur och normer. Abramsson blev bitvis hårt pressad av Visbyprästen

- Vi står inför ett totalkrig om din världsbild skulle gälla, sa Mogren under debatten.

Läs mer på http://www.expo.se/2010/48_3138.html