Allt fler kvinnor inom nazismen

Allt fler kvinnor inom nazismen

Den nazistiska rörelsen lockar till sig allt fler kvinnor. Det visar en granskning i Tidskriften Expos nya nummer. I numret som når prenumeranterna på fredag den 22 maj granskas även extremhögern i Europaparlamentet.  Expo kartlägger försöken att skapa en enad front i parlamentet och undersöker vilken politik de högerextrema partierna egentligen driver.

Dessutom:
Gustaf Görfeldt berättar historien om den växande politiska rörelse som glömts bort i vårens debatt om poeten Mohammed Omar.

Charlotte Wiberg kartlägger den antisemitiska bloggosfären.
Mats Adolfsson påminner om att den svenska antisemitismen blossade upp innan det fanns judar i landet.

Göran Stanton, polisen som gör upp med fördomarna inom kåren.

Peter Birro om hur Spike Lee blev de italienska fascisternas nya hjälte.
Helt nya kultursidor med fler recensioner, krönika och spaningar.

Daniel Poohl, chefredaktör
daniel.poohl@expo.se