Expos webbredaktion rapporterar från Almedalsveckan

Stiftelsen Expo flyttar sin webbredaktion till Visby under Almedalsveckan. Totalt sex Expomedarbetare kommer att finnas på plats för att delta i seminarium och för att rapportera till nyhetssajten Expo.se.

- Almedalsveckan är spännande eftersom det är åtta dagar av koncentrerad politisk debatt. Det känns naturligt att flytta webbredaktionen dit för att på bästa sätt kunna bidra till analyser och diskussioner med vårt perspektiv, säger Anna Amnéus som är kommunikationsstrateg på Stiftelsen Expo.

Fredagen den 7/7 arrangerar Expo ett seminarium om Positiv antirasism. Under veckan kommer flera av medarbetarna att delta i föreläsningar och debatter.

Se hela programmet här: http://expo.se/2012/expo-under-almedalsveckan_5163.html

Kontakt:

Anna Amnéus, kommunikationsstrateg: 076 318 10 47

Alex Bengtsson, verksamhetsutvecklare och utbildningschef: 073 537 69 90

Följ oss på Twitter: TidskriftenExpo, StiftelsenExpo.

Stiftelsen Expo utmanar intoleransen genom granskning, med förebyggande arbete i form av utbildning och genom att engagera antirasister. Med våra tre olika verksamhetsinriktningar uppmärksammar vi det hot som intoleransen utgör mot det öppna samhället.

Granskning
Stiftelsen Expo samlar och analyserar information om intoleranta grupper, nätverk och fenomen, samt ger ut Tidskriften Expo och nyhetssajten expo.se.

Stiftelsen Expo föreläser varje dag någonstans i Sverige för elever, lärare, kommunpolitiker, poliser, allmänhet med flera.

Engagemang
Stiftelsen Expos syfte är att möta människor och tala om intoleransens konsekvenser. Genom vår utbildningsverksamhet och våra olika publikationer väcker vi intresse och engagemang i breda kretsar.