Sommarläsning med Stieg Larsson

Tidskritften Expo kommer från och med i dag och två veckor framåt återpublicera flera av Stieg Larssons mest minnesvärda artiklar på tidskriftens hemsida expo.se.

- Vi ser det som en bra chans för Stieg Larssons fans att upptäcka en annan sida av hans författarskap, säger Expos chefredaktör Daniel Poohl.

Deckarkungen Stieg Larsson, författaren till succétriologin om journalisten Mikael Blomkvist och hackern Lisbeth Salander, var fram till sin död 2004 chefredaktör för den antirasistiska tidskriften Expo. Några av de artiklar han skrev under de många år han vigde åt att bekämpa rasism och främlingsfientlighet kommer nu att publiceras igen.

- Vi har grävt i arkivet och hittat analyser, tillbakablickar och visioner från de senaste 15 åren. De sex artiklar vi nu kommer att publicera tycker vi visar på den bredd som fanns hos Stieg, säger Daniel Poohl

För mer information:

Daniel Poohl