Träffa Expo i Almedalen

Daniel Poohl, vd och chefredaktör, pratar om
Nordiska motståndsrörelsens närvaro på politikerveckan i Aftonbladet TV.
När: Onsdag 5 juli kl. 16.00-16.30
Var: Aftonbladets tält, Cramérgatan, H321

Bilan Osman, utbildare, medverkar vid OmVärldens seminarium:
Bota din världsångest – Backlashen mot kvinnor
När: Måndag 3 juli kl. 18.00-18.45
Var: Sverige i Världen-torget, Donnersgatan 6, Visby
Övriga medverkande:
Birgitta Ohlsson, riksdagsledamot, Liberalerna
Marit Bergman, artist
Ylva Bergman, (moderator) chefredaktör, OmVärlden

Hitta seminariet i  Almedalskalendariet

För intervjuer:
Daniel Poohl, 08-400 219 61
Bilan Osman, 08-400 219 86

Stiftelsen Expo utmanar intolerans och rasism genom granskning, utbildning och förebyggande arbete. Expo uppmärksammar det hot som intoleransen utgör mot det öppna samhället.

Granskning

Stiftelsen Expo samlar och analyserar information om intoleranta grupper, nätverk och fenomen, samt ger ut Tidskriften Expo och nyhetssajten Expo Idag.

Stiftelsen Expo föreläser varje dag någonstans i Sverige för elever, lärare, kommunpolitiker, poliser, allmänhet med flera. Vi informerar och ger kunskap om intoleranta grupper, nätverk och fenomen.

Förebyggande arbete

Stiftelsen Expo möter människor och talar om intoleransens konsekvenser. Genom Toleransprojektet påverkar vi unga med en intolerant världsbild.