Foto: Lisalove Bäckman

Natalie Carrion – Entreprenören som sätter sin egen internationella kurs

Natalie Carrion är idag ett starkt varumärke på väg ut på den internationella marknaden. Hon gör nu sin tredje release under 2019 med singeln ”Weightless” och med den låter hon hela världen beröras och gunga med. Natalie Carrion sätter sin egen kurs och utvecklar ett framgångsrikt och hållbart företag genom att arbeta lyhört, resilient och med målet att beröra och göra gott för världen.

Natalie Carrion är en stark och nytänkande entreprenör med hjärtat på rätta stället, med ett självständigt självledarskap tar hon plats och utmanar en bransch som på många sätt har förändrats i och med digitaliseringen. I takt med hennes framgång använder hon sin röst till att göra gott för världen, det genom ett starkt socialt ansvarstagande. Bland annat är Natalie Carrion tillsammans med Charlotte Ulander upphovskvinna bakom satsningen Running for Women som syftar till att förändra förutsättningar för kvinnor i utsatta situationer i utvecklingsländer. Ett i tiden rätt sätt att driva sitt varumärke och företag framåt, i egen kurs och med samarbeten som en tydlig del i företagandet.

Den 30 augusti släppte Natalie Carrion sin senaste singel Weightless, en singel som är naken, skör och samtidigt ärlig och vacker. Med ett tydligt budskap tillsammans med Natalie Carrions unika stämma kombinerat med modern pop är låten en ljuv mix som både berör och får dig att gunga med.

- Vi är alla sköra någon gång och så är också förälskelse. Weightless handlar om en person som man försökt förtränga, och plötsligt ligger man där igen på golvet och kysser varandra, i sökandet efter att fylla ett tomrum man bär på, säger Natalie Carrion

"When my mind gets dark and I´m torn apart. I think about your kisses, cause I kind of miss our collided hearts and the way we talk. Don´t mind the consequences, you still make me weightless.”.

Tidigare släpp i år är bland annat EPn “Banana River” och singeln “Let it Go”. Två releaser som gjort ett starkt avtryck nationellt och internationellt.

För Natalie Carrion, som är född i Sverige men med en pappa från USA har viljan att lyfta hennes samiska och karibiska ursprung varit självklar, där musiken får avspegla både hennes passion för sång men också kärleken till hennes ursprung.

Lyssna på senaste singeln här

Natalie Carrion
@nataliecarrionofficial

eXpression Umeå är en inkubator som stödjer utveckling av idéer och innovationer inom kreativa, konstnärliga och kulturella näringar. Vid eXpression erbjuds en nytänkande miljö för drivna kreatörer som är redo att utveckla sitt entreprenörskap.

Verksamheten inrymmer fyra olika program, Summer eXpression, eXpress, eXpression Creativs samt Future Retail Lab.