Extend hjälper Altered spara vatten i hela världen

Intresset för Altereds produkter är stort, och företaget har på kort tid med partners som Ikea och stora hotellkedjor etablerat sig globalt. Produkten möjliggör extrema besparingar av vatten och energi. Efterfrågan på deras produkt, Altered:Nozzle som minskar vattenförbrukningen i befintliga kranar med 98 procent utan att offra funktion eller upplevelse, finns i hela världen.

För att kunna fokusera på sin egen tillväxtresa så insåg man tidigt att man behövde en tjänst som hanterar alla ordrar på ett ställe och att inköp och lagerprocesser behövde automatiseras och optimeras. Som många andra nystartade bolag hade Altered alltså behov av ett komplext affärssystem redan från start, men utan en massiv budget.

– Från dag ett såg vi ett globalt intresse för våra produkter. Vi valde Extend för att vi snabbt kunde komma igång med det vi behövde direkt, samtidigt som vi fick ett system som enkelt kan växa med oss i takt med att vi öppnar nya marknader. För oss är det viktigt att vi har koll på alla inkommande förfrågningar, kundordrar och inköp samt att vi har realtidssynk mot våra tredjepartslager varifrån vi distribuerar till hela världen. Systemet hjälper oss med påminnelser kring inköp baserat på lagernivåerna. Med Extend har vi ett system som blir ”center of gravity” som gör att vi har kontroll och kan fokusera på vår business, säger Johan Nihlén, grundare och vd, Altered.

För en total överblick

Extend är skalbart med funktioner som multikanalförsäljning, B2B webbshop, Inköp, lagerhantering, automatisk lagerpåfyllnad, koppling till tredjepartslogistiker samt saldosynkning i realtid mellan lager och webbshop. Extend är enkelt att implementera och börja använda – genom färdiga integrationer till bland annat Fortnox, Shopify och Ongoing skapar du ditt ekosystem optimerat till din verksamhet.

– Otroligt kul att kunna hjälpa Altered med sin resa och att samtidigt vara del av att hjälpa världen att spara vatten. I Sverige tror jag inte riktigt vi förstår hur stort och viktigt detta problem är, säger Mathias Bredin, sälj- och marknadschef, Extend.

• supply chain
  • logistik