​Se Eyeonid på NGM Live 10 november klockan 09:40TI, NOV 08, 2016 15:41 CET

Torsdag 10 november arrangeras kapitalmarknadsdagen NGM Live. På eventet kommer Eyeonid och andra bolag som är noterade, eller är på väg att bli noterade, på NGM-börsen att presenteras. Den välkände analytikern och tidigare ekonomijournalisten Peter Malmqvist är moderator och Nyhetsbyrån Direkt intervjuar representanter för bolagen.

Eyeonid utvecklar en ID-bevakningstjänst som larmar kunderna så fort inloggningsuppgifter, ID-handlingar eller kreditkortsuppgifter konstateras på obehöriga platser på internet, varpå kunden kan agera på att uppgifterna hamnat i orätta händer. Bolaget noterades på NGM Nordic MTF 20 september och är nu inne i en spännande fas när det gäller lansering av nya tjänster och samarbeten med olika partners.

Följ presentation på nätet och ställ frågor till Eyeonid
Bolagets vd Daniel Söderberg deltar i kapitalmarknadsdagen 10 november kl 09:40. Eventet går att se live via www.investerarbrevet.se/ngmlive . Frågor till Daniel Söderberg kan ställas via mail på ngmlive@laika.se . Frågorna besvaras direkt efter seminariet på Periscope ( www.periscope.tv/ngmexchange ).

För ytterligare information vänligen kontakta:
Henrik Sundewall, styrelseordförande Eyeonid: 076-877 00 00.
Daniel Söderberg, VD Eyeonid, Tfn: 073-422 79 30, e-post: daniel.soderberg@eyeonid.com
Se även: www.eyeonid.com

• Innovationer, uppfinningar

Eyeonid söker, identifierar och varnar kunder när känslig information som påverkar det verkliga livet, relationer eller finansiell säkerhet hittats av Eyeonid tillgängligt på nätet. Produkten är uppbyggd av flertalet tjänster och komponenter, både för att möjliggöra integration mot B2B och direkt till B2C. Bolaget startades 2014 och lanseras kommersiellt under hösten 2016.