eze System kopplar upp restauranger på Internet

Den amerikanska restaurangkedjan Krispy Kreme har kopplat upp alla sina restauranger i USA på Internet med hjälp av eze System lösning.

Varje Krispy Kreme restaurang har en skylt som visar att ”Nu finns det varma munkar”. När frågan kom upp om att kunna koppla upp alla skyltar på Internet och koppla detta mot bland annat appar för smart phones så valde man eze för detta. En lösning med en delbar strömtransformator på sladden till skylten och en ezeio GSM löste frågan. Ytterligare ett exempel eze flexibla och kostnadseffektiva lösningar.

-       Det kan tyckas vara en lite udda tillämpning av eze, säger Anders Rehnvall, CEO för eze System. Det visar dock på bredden och möjligheterna med eze och vilka fantastiska möjligheter som finns med Internet of Things.

Eze lösning för att koppla upp givare och system på Internet används idag inom många olika områden. En tillämpning där eze ofta finns med är att koppla upp elmätare för att få grepp om till exempel en fastighets energiförbrukning.

-       Här i Sverige har vi än så länge inte kopplat upp några neonskyltar, säger Niklas Zandelin, VD för eze System Europe. Vi har framförallt jobbat med projekt och installationer för energimätning och visualisering av energianvändning.

• fastighetssystem
  • enkelt