Eze System levererar system till Mongoliet

I september levererade eze System ett första system till Monhorus International Co., Ltd i Ulan Batur, Mongoliet. Monhorus levererar lösningar inom bland annat kraftdistribution, reservkraft och solenergiproduktion.

-       Det är självklart jätteroligt att vi får möjlighet att leverera vår lösning till företag runt om i världen säger Niklas Zandelin, VD för eze System Europe. Det är klart att vi blev både förvånade och glada när vi fick förfrågan från Mongoliet.

Kontakten med eze System fick Monhorus genom ABB i Sverige. eze har sedan flera år integrerat sitt smarta system för remote access mot ABBs alla elmätare. ABB har eze lösning installerad tillsammans med sina mätare i Nyköping och förevisar lösningen där som ett sätt för användaren att få momentan access till sina mätvärden.

-       Vi försöker så mycket vi kan jobba tillsammans med partners och integratörer för att nå ut till marknaden med våra lösningar säger Niklas Zandelin. Genom ABB har vi nu fått kunder runt om i världen och vi ser fram mot en fortsatt bra samverkan, avslutar Niklas.

På Elmässan i Kista den 24-25 oktober presenterar eze bland annat lösningar med ABB nya elmätare ur EQ-serien.

• Ekonomi

• abb
  • elförbrukning
  • elmätare
  • energianvändning
  • energibesparing
  • energiförbrukning
  • enkelt
  • klimatsmart
  • miljö
  • miljösmart

eze är en komplett, enkel och säker Internetbaserad lösning för att samla in, analysera och visualisera mätdata - från vilken typ av givare som helst.

eze omfattar en smart insamlings- och kommunikationsenhet (ezeio) samt den Internetbaserade tjänsten (ezecontrol).

Genom att skapa tillgång till information om, och möjligheten att styra och minska, tex energianvändning kan användaren snabbt sänka sina kostnader.

eze är den mest kostnadseffektiva lösningen som finns på marknaden idag.

www.ezesys.se

Niklas Zandelin