Eze System ställer ut på Elmässan i Kista

Eze är en lösning för automation och distansövervakning av framförallt små och medelstora fastigheter. Styrning av fläktar, övervakning och larm av temperaturer och visualisering av energianvändning i några exempel på tillämpningar där eze används idag.

-       Vi ser en allt ökande efterfrågan på lösningar för att enkelt skapa tillgång till mätvärden från våra olika typer av givare, säger Niklas Zandelin. eze erbjuder en effektiv internetbaserad lösning. Behoven finns inom en mängd olika områden, allt från butikskedjor och industrifastigheter till enskilda fastigheter eller större fastighetsbestånd.

eze kopplas enkelt in mot tex elmätare via Modbus. All data från mätaren är därmed tillgängligt via Internet i ezecontrol – ett webbaserat gränssnitt för loggning och analys. I systemet finns även möjligheten att enkelt ställa in larm eller konfigurera automatiska rapporter.

-       Det var framför allt enkelheten och flexibiliteten i eze lösning som våra kunder gillar säger Niklas Zandelin. Det måste vara enkelt och kostnadseffektivt att installera och använda lösningen.

Med på mässan är även eze System koncernchef och chef över verksamheten i USA.

-       Vi ser ett stadigt ökande efterfrågan på effektiva lösningar för små och medelstora fastigheter, säger Anders Rehnvall, koncernchef för eze System Inc. Vår internetbaserade och lättinstallerade lösning passar utmärkt i det segmentet där traditionella fastighetssystem eller SCADA system är för dyra eller komplexa.

• Energifrågor