Ny tjänst håller reda på alla dina lösenord

Ett unikt och komplicerat lösenord för varje internettjänst skapar ett bra skydd mot intrång. Men trots det väljer fyra av tio väljer samma lösenord för de flesta tjänster. Nu kommer F-Secure Key, ett gratisprogram som både hjälper dig att skapa ordning i lösenordskaoset.

– Jag förstår att många tar ett gammalt lösenord när de startar ett nytt konto på en tjänst. Tyvärr exponerar de sig då också för intrång. Med F-Secure Key vill vi göra det enkelt att skapa säkra lösenord som du sedan sparar i ett säkert program, säger Johan Jarl, säkerhetsexpert, F-Secure.

Enligt F-Secures senaste konsumentundersökning* så väljer fyra av tio ett fåtal lösenord till sina konton. Med F-Secure Safe Key får alla tillgång till en gratis tjänst som både skapar säkra lösenord och gör det enkelt att hitta dem när du behöver logga in.

Lösenorden samlas säkert i ett program som är enkelt att få tillgång till oberoende om du använder en mac, pc, telefon eller surfplatta. Lösenorden sparas lokalt och krypteras. I tjänsten får du också nyheter om vilka tjänster som nyligen utsatts för intrång så att du snabbt kan byta lösenord där.

F-Secure Key är gratis att ladda ner och använda på en enhet. Tjänsten går sedan att uppgradera till premium vilket gör det möjligt att synka dina lösenord mellan flera enheter automatiskt. Det sker via en europeisk molntjänst.

– Vi vet att konsumenternas förtroende för de amerikanska it-jättarna har sjunkit efter Snowdens avslöjande. Vår europeiska molntjänst blir därför en unik tillgång som gör det möjligt för oss att synkronisera kundernas känsliga information som lösenord mellan olika enheter, säger Johan Jarl.

Detta ingår i F-Secure Key:

Gratisversion:

• Säker och enkel tillgång till alla dina användarnamn, lösenord och annan kontoinformation
  • Automatisk inloggning (PC, Mac och Android)
  • Säker lösenordsgenerering
  • Nyhetsflöde om större intrång på webben
  • Stark kryptering för att skydda din data Intuitiv och enkel sökfunktion
  • Fungerar på Mac, PC, Android och IOS

Premiumversion:

• Snabb automatisk synkronisering av all din data på alla dina enheter via en säker europeisk molnlösning

*F-Secure Digital Lifestyle Survey 2013 omfattar 6 000 intervjuer i 15 länder. Studien genomfördes av GfK i april 2013.

För mer information, vänligen kontakta:
Johan Jarl, säkerhetsexpert, F-Secure
Mail: johan.jarl@f-secure.com

Ladda ner Safe Key här:

Android:

Mac:

Windows:

Iphone/Ipad:

• android
  • internetsäkerhet
  • ios
  • mobilsäkerhet
  • surfplatta
  • lösenord

F-Secure är ett globalt företag med huvudkontor i Helsingfors, Finland. Sedan grundandet 1988 har F-Secure blivit en föregångare inom IT-säkerhetsbranschen och ser idag till att både privatpersoner och företag är skyddade och säkra på internet oavsett om man använder en dator eller en Smartphone. F-Secures tjänster är tillgängliga via tusentals återförsäljare och över 200 operatörer världen över och används i miljoner hem och företag. Företaget är idag verksamt i över 100 länder.