BS.MCB - den nya moduluppbyggda kompakta ryggsäcken

Morangis, Paris, Februari 2016 – När plats är en bristvara eller när man arbetar på höjd och har begränsad rörelsefrihet, kan FACOMs nya moduluppbyggda, kompakta ryggsäck (BS.MCB) erbjuda ett säkert sätt att transportera och hålla ordning på verktygen.

Med måtten 30 x 18 x 48 cm (L x B x H) är denna smarta och kompakta ryggsäck en mycket praktisk, bekväm och hållbar transportlösning som ger snabb åtkomst till verktygen.

Ryggsäcken är särskild utformad för att användas inom industrin och byggbranschen där säkerhet och flexibilitet är viktigt. Den är ett oumbärligt komplement till övrig utrustning för den som klättrar på ställningar eller arbetar i trånga utrymmen.

I FACOMs kompakta ryggsäck kan verktygen packas smart och skyddas mot väder och vind. Den är tillverkad av mycket starkt och vattenavvisande nylon, med robusta och lättöppnade blixtlås som gör det enkelt att komma åt verktygen inuti. Det slitstarka materialet gör också att ryggsäcken blir lätt att rengöra och underhålla så att den kan hänga med i många år.

För att garantera största möjliga säkerhetsnivå har ryggsäcken flera inbyggda säkerhetsfunktioner, bland annat är den kompatibel med säkerhetsstegar och FACOM SLS-verktyg. Dessutom har ryggsäcken reflexband på framsidan och sidorna för extra säkerhet vid mörker eller dåliga ljusförhållanden.

Invändigt finns genomskinliga fickor som ger bra överblick och extra skydd för verktygen mot slag och fall. Starka kardborrband fäster
verktygshållarna säkert och enkelt och ger maximal flexibilitet och
möjlighet att anpassa förvaringen.

"Vid arbeten på besvärliga eller trånga platser vill yrkesfolk ha en robust, flexibel och säker lösning för transport och hantering av de viktigaste verktygen. FACOM utvecklade denna kompakta ryggsäck speciellt för sådana användare. Den har en mängd funktioner och är en rymlig och flexibel lösning som olika användare kan anpassa efter sina egna behov – och den håller för många års användning”, säger Garry Tzur, FACOM produktchef för Stanley Black & Decker-koncernen.

FACOM BS. MCB modulär och kompakt ryggsäck – viktiga egenskaper:

• Robust, anpassningsbar kompakt ryggsäck med flera säkerhetsfunktioner
  • Tillverkad av slitstark och vattenavstötande nylontyg
  • Kompakta mått gör att den kan användas på säkerhetsstegar med ryggskydd
  • Invändiga D-ringar och utvändiga runda ringar ger extra förvaringsmöjligheter och full kompatibilitet med FACOM SLS-verktyg
  • Ovala utvändiga öglor för vardera 0,5 kg ger extra bärkapacitet
  • Solida och lättöppnade blixtlås med hänglåsögla
  • Smart invändig moduluppbyggd verktygsorganisering med starka kardborrefästen
  • Fyra löstagbara fickor och genomskinligt fodral för dokument/bärbar dator
  • Löstagbar hållare som kan hängas på en stege
  • Syns bra i mörker tack vare reflexband framtill och på sidorna
  • Vadderad baksida ger maximal bärkomfort och optimal lastfördelning