FACOM introducerar de nya måttbandsserierna RED och GRIP

RED serien
Måttbanden i RED-serien från FACOM är tillgängliga i storlekarna 2, 3, 5 och 8 m och karaktäriseras av sitt röda plasthus, framställt i stöttåligt ABS-plast. RED-serien är idealisk för tekniska uppgifter. Själva bandet med dubbelsidig markering är framställt av starkt flexibelt stål som är belagd med ett lager skyddande nylon. Med hela 2,3 m stand-out för 8 m versionen kan det med fördel användas till att markera linjer och till vertikal mätning.

Fullt kompatibel med FACOMs SLS program är RED-serien utrustad med en fästpunkt så att måttbandet kan sättas fast vid användaren, vilket förhindrar att man skulle tappa måttbandet och skada antingen sig själv eller materialet.

GRIP Serien
GRIP-serien är premium serien från FACOM. Kraftig konstruktion med en gummibeläggning på huset som förbättrar greppet. FACOMs logga i stål kompletterar designen och förhöjer känslan av hög kvalitet. Själva bandet är framställt av stål i hög kvalitet och är belagt med Mylar för ökad hållbarhet och resistans. Bredden av måttbandet är 28 mm i 5 m och 8 m versionerna, vilket ger en oöverträffad vertikal och horisontell stand-out på 3,1 m.

Det starka ändkroken är fäst med 3 nitar för extra dragstyrka och hållbarhet. Den är utformad för att tillåta användaren att kunna mäta stora objekt samt från olika vinklar.

Mekaniker till ingenjörer, alla har olika behov och krav på deras verktyg. Preferenserna på design och egenskaper är väldigt olika. Måttbanden i serierna RED och GRIP ger ett brett utbud som tillfredsställer alla dessa olika behov i många olika segment”, sa Antoine Dutreuil, FACOM Product Manager för Stanley Black & Decker.

RED Serien - produktegenskaper:

• Tillgängliga storlekar: 2, 3, 5 och 8 m långa
  • Metrisk/imperial måttenhet på 3m/10’, 5m/16’ och 8m/26’ modellerna
  • Bredd: 16 mm (för 2 och 3 meter), 19 mm (för 5 meter) och 25 mm (för 8 meter)
  • Starkt hus framställt av ABS-plast med ergonomiskt 2-positionslås
  • Dubbelt lager nylon på bladet
  • Utmärkt stabilitet för användning av måttbandet som en linjal
  • SLS kompatibel

GRIP Serien - produktegenskaper:

• Tillgängliga storlekar: 3 m, 5 m och 8 m långa
  • Metrisk/imperial måttenhet på 3m/10’, 5m/16’ och 8m/26’ modellerna
  • Bredd: 19mm (för 3 meter) och 28mm (för 5 och 8 meter)