TOOLS ingår ett samarbete med handverktygsmärket Facom på den svenska marknaden

- Det har varit otroligt viktigt för oss på Facom att hitta rätt partner för lanseringen av våra premium handverktyg mot industrin i Sverige. Jag är därför väldigt glad över att vi har kunnat inleda detta långsiktiga samarbete med TOOLS, Nordens ledande leverantör till industrin. TOOLS har stort fokus på kvalitativa handverktyg samt säkerhet för användaren. Detta är parametrar som slutanvändaren, och vi inom Stanley Black & Decker- koncernen, värderar otroligt högt, säger Kristian Paulsen, Sales Director GTS, StanleyBlack & Decker Sweden AB.

Facom är marknadsledande inom handverktyg och företagets positionering inom industrisegmentet är betydande. Facom ingår i Stanley Black & Decker-koncernen och tillsammans har man åtta fabriker i USA, tio i Europa och fyra i Asien. 60 % av Facoms produkter tillverkas i fyra egna europeiska och franska fabriker. Över 9000 artiklar ingår i sortimentet, anpassade för professionella krav och önskemål för hantverkare, bilexperter och verktyg speciellt anpassade för industri. Varje ny produkt designad och framtagen av företaget är resultatet av många timmars fälttester utförda med hjälp av professionella verktygsanvändare i verkliga miljöer. Verktygen produceras av hög kvalitét och därför finns livstidsgaranti på större delen av sortimentet. Många världsledande företag använder Facom som leverantör för verktyg, som till exempel Air France, Eurocpoter och Bombardier.

- Vi på TOOLS är väldigt glada över ett långsiktigt partnerskap med Facom, ett av Europas ledande varumärken. Deras innovativa verktygslösningar och sortiment passar bra ihop med vårt fokus på kvalitativa verktyg för våra industrikunder med höga krav. Vi kommer dessutom att ha nordens i bredaste lagerläggning med övernatten-leveranser på cirka 2500 artiklar, säger Erik Norin, Chef för Inköp och Kategori, TOOLS.

Facom lägger vikt vid hög innovationsgrad, kvalitét och säkerhet, vilket gör dem till ett företag i framkant. Många innovationer är framtagna för att öka just säkerheten på arbetsplatsen.

Lanseringen av Facom i TOOLS butiker kommer att ske i två geografiska faser. Först ut är orterna som ingår i norra och mellersta Sverige. Därefter följer de södra och västra.

www.TOOLS.se hittar du samtliga orter och datum.

Om TOOLS -www.TOOLS.se
TOOLS är Sveriges största leverantör av produkter och tjänster för hantverkare och industriarbetare. Hos oss huserar 1000 rådgivare, 80 butiker och Nordens längsta lagerhylla.

För mer information angående FACOM besök www.FACOM.com
Facom press kontakt: Michael Demant - +4530554806 – michael.demant@sbdinc.com