Rättvisemärkt sticker ut i Almedalen

Rättvisemärkt sticker ut i Almedalen

Ingen har kunnat missa Rättvisemärkt i Almedalen i år. Vem du än är - välj Rättvisemärkt var årets paroll. Över trehundra personer har valt att bära Rättvisemärkts personliga t-shirts i Almedalen, drygt 500 personer minglade på Rättvisemärkst mingelfest och i kväll provar Carl Jan Grankvist Rättvisemärkt vin på stora scenen på Miljöaktuellts arena.

Företrädare från alla partier, en massa organisationer och företag har burit Rättvisemärkts tröja och bidragit till att sprida budskapet att vem du än är kan du bidra till förbättrade arbets- och levnadsvillkor för odlare och anställda i utvecklingsländer genom att välja Rättvisemärkt.

Kl 18 på torsdagkväll provar Carl Jan Granqvist ett urval av Rättvisemärkt vin på stora scenen på Miljöaktuellts arena. Ingen anmälan krävs.

www.rattvisemarkt.se/almedalen2009 kan du läsa mer om Rättvisemärkt i Almedalen och se ett större urval av alla som valt att bära vår t-shirt och se vilka ord de valt att skriva på sina tröjor.

För frågor kontakta Maria Granefelt 073-673 16 72 eller Emma Rung 070-235 32 36.