Här är listan! 100 journalister och 20 sessions på Sveriges första knytkonferens om journalistik

Pressmeddelande   •   Nov 17, 2011 12:24 CET

"Trollen och Rollen" - Sveriges första sk "knytkonferens" om journalistik har lockat närmare 100 entusiastiska journalister och liknande från ledande media som själva i egenskap av deltagare kommer att stå för 20-talet sk "sessions" om högaktuella, känsliga, och svåra ämnen i en skön mix. Den 19 november kl. 9 drar det i gång i Sveriges Radios lokaler i Stockholm.

Lyssna på Djeiran Amini om lojalitet och hemligheter.

Djeiran Amini  är journalist, publik- och webbredaktör på P3 Nyheter, Sveriges Radio. Hon har tidigare jobbat på Aftonbladet, SVT, DN och SvD." På knytkonferensen ska hålla hon hålla en session om lojalitet och hemligheter och beskriver den såhär:

"När man byter arbetsplats bär man med sig en hel del om vad den redaktionen planerar inför framtiden, både nyhetsmässigt eller utvecklingsmässigt. Vad händer med all den informationen när man kommer till en ny redaktion? Vad händer när ett företag som man fått veta saker om när arbetsplats 1 har börjat ett gräv om det hamnar under lupp på arbetsplats 2? Den här sitsen tror jag många har upplevt i dessa LAS- och vikarietider."

Eller delta i Unni Drougges session om att ta "spaken i egna händer".

Hon menar att på "Radio 1 får man göra allt, utom att spilla kaffe i mixerbordet. Om att kasta sig ut i etern och testa sina vingar utan vare sig skyddsnät eller restriktioner. Fördelar och nackdelar med full frihet."

Kolla in listan på alla deltagare. Och inte minst deras sessions nedan:

Den 19 november arrangerar FAJK Sveriges första så kallade “knytkonferens” om journalistik - Trollen och rollen.

Kommentarer (0)