Alla hjärtans dag vid Falu Gruva

Alla hjärtans dag vid Falu Gruva. Singel-mingelkväll i underjorden fredagen den 14 februari kl. 18.30.

Förra årets succé med singelkväll kommer tillbaka så unna dig en upplevelse utöver det vanliga på Alla hjärtans dag.

- Förra året provade vi, och fick ett så positivt gensvar att det var självklart att anordna en singelkväll i år också, säger Johanna Nybelius vid Falu Gruva. Det är så mycket som fokuserar på romantik och att man ska vara två på Alla Hjärtans dag och här har vi ett alternativ för den som vill ha en trevlig kväll och umgås med andra singlar. I år har vi också förberett något alldeles extra under jord.

Programmet börjar kl. 18.30 med en spännande vandring i det mytomspunna Falu Gruva som garanterat ger intressanta samtalsämnen för resten av kvällen. Efter gruvturen blir det mingel med bubbel i Världsarvshuset.

Guidad specialvisning i Falu Gruva, singelmingel i det vackra Världsarvshuset med levande ljus, bar, bubbel och gruvsnittar. Paketpris (inkl guidad visning, snittar, och välkomstdrink/isbrytare) 245 kr per person (ord pris ca 400 kr). Paketpriset gäller även om man väljer att inte gå med på den guidade visningen.

Förbokning av singelpaketet obligatoriskt. Minimiålder 18 år. För bokning ring 023-78 20 30 eller maila till info@falugruva.se.

Falu Gruva äger, vårdar och visar ett industrihistoriskt område som består av dagbrott, gruva, skyddade kulturhistoriska byggnader och miljöer, kommersiella fastigheter, dammar, skog i och utanför Falun och ett museum med samlingar och utställningar. På området erbjuds guidningar, program och event, pedagogisk verksamhet, företagsarrangemang, festvåning, caféer, restauranger och butiker samt uppställningsplats för husbilar. Falu Gruva drivs sedan 2000 som en privat stiftelse och är ett av Dalarnas största besöksmål med 250.000 besökare per år, varav 1/3 är utländska. Falu Gruva en del av Världsarvet Falun, sedan 2001 med på Unescos lista; platser så värdefulla att de ska bevaras för alltid.