Anna Maria Hammar, SDN Väster och Sharon Raoufi, Fastighetskontoret välkomnar i dörren till Opalrummet.

Kvällsöppet i Opalrummet

Det händer mycket runt Opaltorget just nu, det grävs, det rivs och det byggs nytt. För att de som bor i området ska få en chans att hänga med i svängarna och få en förståelse för vad som händer i området så hade man i förra veckan extra kvällsöppet i Opalrummet.

Då kunde man få träffa representanter från Familjebostäder, Fastighetskontoret, Stadsdelen Väster, Park och Natur, Trafikverket och Opaltorgets ägare OFAB Ab. Många är framförallt nyfikna på det som ligger närmast i tid, att man ska flytta torget till en tillfällig plats för ett par år. Under tiden bygger man upp ett nytt fint torg som ska stå klart år 2020.

Opalrummet kommer att flytta med till det tillfälliga torget för att kunna informera de boende i området om vad som händer hos de olika aktörerna runt om. Övriga verksamheter som ligger på torget flyttar också med till det tillfälliga torget som bara ligger en liten bit bort. Invigning av det tillfälliga torget är beräknad till 1 april 2017.

Opalrummet har vanligtvis öppet varje onsdag kl 13-15. Då kan man komma in på en kopp kaffe och ställa frågor om vad som händer i området.

För mer information, kontakta gärna Anna Hultsbo, projektkommunikatör Familjebostäder
Tel: 031 73215694, E-post: anna.hultsbo@familjebostader.se