Den här kon på Galaxen i Bergsjön väntar på sommarlovslediga barn

Sommarlovskul i Bergsjön

Solen skiner och det är sommarlov! I många av Familjebostäders områden finns olika roliga aktiviteter för sommarlovslediga barn att vara med på. Vi har redan haft fotbollscup i Tynnered, Framtidens fotbollsskola i många delar av staden, graffitiworkshops, street art och matfestival.

Den här veckan pågår sommarläger på Brännö med segling, knopskola och nya vänner, fotbollsskola med Bergsjöns SK och prova på cirkus med Cirkus Unik. Allas Ateljé i Bergsjön är öppen för sommarlovslediga barn och deras familjer och varje dag ordnas aktiviteter på Rymdtorget. Famboleken är bemannad parklek för alla varje eftermiddag vid Siriusgatans fotbollsplan och på gräset framför Rymdtorget. Just den här veckan pågår också bildhuggarworkshop vid Saturnusgaraget.

Under flera veckor är det dagläger på Galaxen där barnen får hjälpa till med djuren och snart är det dags för simskola för små och stora vid den nyrenoverade badplatsen vid Bergsjön. Andra lockande aktiviteter är mamma/barnläger, fotbollsskola för flickor och Summer Camp med kampsport. På biblioteken finns också många aktiviteter, till exempel mangateckning.

För utförlig information om sommarlovsaktiviteter i Bergsjön, se ”Sommar i Bergsjön 2019"

Vill du veta mer, kontakta gärna Talar Kirkor, utvecklingsledare på Familjebostäder på 0707721401 och talar.kirkor@familjebostader.se