Familjebostäder hyr ut 133 lägenheter i Älvsjöstaden

De första vanliga hyreslägenheterna i nya Älvsjöstaden är klara för uthyrning! De 133 helt nybyggda lägenheterna i kvarteret Kabelverket 9 finns publicerade hos Bostadsförmedlingen fram till den 10 september för intresseanmälan.

Älvsjöstaden är Familjebostäders största stadsutvecklingsområde. Tillsammans med JM bygger Familjebostäder här 1600 nya bostäder. Tidigare stängd industrimark omvandlas till stadskvarter på bekvämt avstånd från pendeltåget. Allra först på plats i Älvsjöstaden är 86 studenter som lagom till terminsstart flyttar in ett kontorshus Familjebostäder har byggt om till moderna studentbostäder, där stor hänsyn har tagits till de befintliga kvalitéerna som finns i byggnaden.

Nu står det första helt nybyggda kvarteret Kabelverket 9 redo för att hyras ut. Här finns sammanlagt 133 hyresrätter i storlekar från 1-5 rok mellan 33-107 kvm. Alla lägenheterna finns just nu publicerats hos Bostadsförmedlingen för intresseanmälan. En tredjedel av dessa publiceras i den interna kön. Inflyttningen startar i början av nästa år.

Familjebostäder ägs av Stockholms stad och ingår i koncernen Stockholms Stadshus AB. Vi äger 19121 lägenheter och 2 200 lokaler, alla med hyresrätt. Familjebostäder har 292 medarbetare som arbetar för de ca 40 000 stockholmare som har sitt hem hos oss.