Hyresöverenskommelse för 2019 klar

Hyresöverenskommelsen för 2019 mellan de kommunala bostadsbolagen i Stockholm och Hyresgästföreningen region Stockholm är klar. Överenskommelsen innebär att hyrorna höjs med 2,35 procent från den 1 januari 2019.

- Det är bra att vi nått en överenskommelse så att nya hyror kan börja gälla från den 1 januari, säger Jonas Schneider, VD. Det ger en tydlighet för våra hyresgäster och även för oss som bolag.

I överenskommelsen undantas lägenheter i ett antal företrädelsevis nyproducerade fastigheter som istället får en hyreshöjning med 1,85 procent.

Familjebostäder, del av Stockholms stad, äger, utvecklar och förvaltar attraktiva hyresbostäder och lokaler för Stockholms behov. Vi jobbar för dagens och morgondagens kunder med engagemang, kundnytta, affärsmässighet och nytänkande i fokus. Vi är ett bostadsbolag i tillväxt. Dagens 19 215 hyresrätter utökas de kommande åren med minst 5 000 nya bostäder.