Schweiziskt armbandsur med inbyggd mobiltelefon

Schweiziskt armbandsur med inbyggd mobiltelefon.

Under tiden som Samsung och Apple tävlar om vem som ska komma först med en smartwatch, har det Schweiziska företaget Limmex tagit fram en serie traditionella armbandsur av högsta kvalité med inbyggd mobiltelefon. Klockan lanseras nu i Sverige av företaget Familjelarm.

Förutom att det är en pålitlig tid visare så är det också en larmtelefon. Med en enkel knapptryckning på klockan kan användaren kalla på hjälp. Klockan ringer då ett antal förutbestämda telefonnummer och man kan prata med mottagaren precis som i en vanlig mobiltelefon.

– Jag tror att klockan är precis det typ av larm som många efterfrågar idag. Den är perfekt för alla som vill känna sig säkra men som inte vill ha ett larm som sticker ut.  Den passar allt ifrån personer som arbetar ensamma i en utsatt miljö t.ex. skogsarbetare, lantbrukare, hemtjänstpersonal eller ryttare som rider ensamma i skogen eller ridhuset. Eller varför inte farmor som egentligen behöver ett larm men ogärna vill visa att hon ”är så gammal”. Med Limmex-klockan är man både snygg och säker på samma gång, säger Christer Arlehed, VD på Familjelarm.

Fakta Limmex-klockan

·  Klockan finns i 12 olika modeller

·  Batteriet för mobiltelefonen räcker under normal drift i flera månader.

·  Klockan har ett integrerat SIM kort med täckning i alla svenska mobilnät

·  Till klockan erbjuder Familjelarm mobilabonnemang för alla smaker, med eller utan larmcentral.

·  Klockan är endast 14 mm tunn med en diameter på 41 mm

·  Vikt 46 gram