Vi ökar kompetensen med att hälsa Niklas Waitong välkommen!

Vi välkomnar en ny medarbetare till vår verksamhet, Niklas Waitong från Waitong utbildning.

Jag är en lagom tjock man i mina bästa år full av livserfarenhet, fortfarande väldigt nyfiken, med en ständig vilja att förbättras och lära mig mer. Socionom som i mer än trettio år har jobbat med människor som mår dåligt, varav tjugofem år som medlevare, delägare och föreståndare på Älgeredskollektivet, Hassela, Hälsingland.

Älgeredskollektivet, 1976-2015, jobbade med tungt belastade högstadieungdomar, i huvudsak från Stockholm, och deras familjer. Enligt Stockholms Stads egen utvärdering var vi deras klart bästa behandlingshem. Under mina år jobbade vi i huvudsak lösningsfokuserat systemiskt familjeinriktat med handledning av bland annat Geza Patkai, Gunnar Lindfeldt och Ulf Korman.

Jag har under åren jobbat mest med tonåringar, familjer, våld, missbruk och kriminalitet men även haft en hel del att göra med npf, psykiatri och övergrepp.

I samtal tror jag verkligen på att skapa ett samarbete med klienten och dess nätverk. Att lyssna in klienten-klienternas mål, önskningar och styrkor för att sedan tillsammans skapa en trovärdig realistisk strategi för att hjälpa dem att nå dit. Jag jobbar oftast coachande systemiskt lösningsfokuserat och använder mig av FIT, Feedback Informed Treatment, för att bättre styra samtalen.

Jag åtar mig utbildningsuppdrag, handledning, rådgivning, chefshandledning, coachning och samtalsstöd i hela Sverige.

Läs mer om mig på https://www.familjeterapeuterna.com/niklas-waitong

• Sociala frågor