Bergrummet får ny VD

- Jag är glad och stolt över att presentera Kylliki Hellström som ny vd för Bergrummet. Sedan vi startade i september 2017 har museet lyckats skapa en unik, spännande mötesplats för flera generationer på Skeppsholmen. Nu när museet kommer in i en ny fas med kraftig tillväxt, är Kyllikis erfarenhet och ledarskap oerhört värdefull för att ge besökaren det där lilla extra i upplevelsen, säger David von Schinkel, ägare och styrelseordförande.

- Det ska bli mycket spännande att leda verksamheten i Bergrummet. Museet har fantastiska förutsättningar med kompetenta medarbetare och helt unika samlingar av leksaker och serier. Bergrummets generösa ytor har stor potential, och jag ser fram emot att utveckla konferenser och andra typer av evenemang, samtidigt som vi kommer att fokusera på ett nytt pedagogiskt program. Jag vill att Bergrummet ska vara en glädjefylld mötesplats för alla generationer där vi alla kan känna igen oss i barndomens lekar, ja kanske till och med upptäcka att barnasinnet finns kvar, säger Kylliki Hellström.

För mer information vänligen kontakta:
Kylliki Hellström, tillträdande vd Bergrummet
0709-372 999kylliki@bergrummet.com

David von Schinkel,ägare och styrelseordförande Bergrummet
0708-557660david@bergrummet.com

Om BergrummetBergrummet – Tidö Collection of Toys & Comics är namnet på Stockholms nya museum på Skeppsholmen som baseras på den kända leksakssamlingen från Tidö Slott utanför Västerås. Under sex decennier har samlingen byggts upp med uppskattningsvis 40 000 leksaker som nu permanent presenteras. Därmed är det också den största publika samlingen i Norra Europa. Förutom leksaker innefattar utställningen en unik samling serieoriginal från både svenska och utländska konstnärer. Totalt är ca 2500 m2 av den historiska torpedverkstaden inredd för dessa ändamål. Tanken med utställningen är att tillgängliggöra den historia som föremålen i samlingen bär på. Stor vikt läggs vid digitalisering och genom tekniken skapas innehåll och visningar anpassade efter olika behov och åldrar. Det här blir en mötesplats för generationer med fokus på besökarupplevelsen. Barn, föräldrar, mor- och farföräldrar ska kunna stå vid samma monter och få olika information som intresserar och engagerar individen. Läs mer på:www.bergrummet.com

Moa Abrahamsson Byström

Presskontakt Abby PR 070-791 20 00

Jennie Andersson

Presskontakt Marknadsansvarig Bergrummet - Tidö Collection of Toys and Comics 070-78845 33