Beslutsmeddelande - Famnas testbädd beviljad av Vinnova

Vinnova har beslutat att bevilja Famnas projekt Testbädd för personcentrerad vård och social omsorg med fokus på behovsdriven innovationsutveckling.

Ur motiveringen:

"VINNOVA har beslutat att bevilja er ansökan om fortsatt finansiering med följande motivoch rekommendationer:Famnas testbädd för en personcentrerad vård och social omsorg följer den idéburnamålsättningen för icke-vinstdrivande vård och omsorg som riksorganisationen Famnaföreträder. Testbäddens möjlighet att sprida lärande och resultat från testprojekten, så väl tillFamnas medlemmar som organisationer utanför, anses vara mycket god. Kompetentprojektledning och styrgrupp samt den interaktiva kontinuerliga följeforskningen stärkerprojektets genomförande. Vår bedömning är att testbädden har stor potential att uppnåutlysningens resultatmål."

- Nu har vi två år till att visa vad idéburna innovationer kan bidra med, säger Thomas Scnheider, projektledare för Famnas Testbädd och kvalitetschef på Bräcke diakoni.