Famna träffar socialministern i Almedalen

Pressmeddelande   •   Jun 18, 2012 13:00 CEST

Famna arrangerar två seminarier och ett mingelsamtal under årets Almedalsvecka i Visby.

Den 3 juli medverkar socialminister Göran Hägglund (KD) och ger regeringens syn på förutsättningar och möjligheter för utveckling och tillväxt av idéburen vård och social omsorg.

Den 4 juli hålls ett frukostseminarium i samarbete med Ratio - Näringslivets forskningsinstiut - med rubriken "Idéburna organisationer och vinstdrivande koncerner - får alla plats i välfärdssektorn?" där  Mattias Lundbäck, ek.dr och forskare medverkar tillsammans med Famnas ordförande Lotta Säfström, Gordon Hahn, SERUS, Peje Meilsson, Magnora och Eva Eriksson, landshövding i Värmlands län.

Senare den 4 juli är alla som vill diskutera idéburen vård och social omsorg välkomna till ett samtalsmingel där representanter för Famna, Arbetsgivaralliansen och Arbetsgivarföreningen KFO deltar.

Se hela programmet i det bifogade filen eller på Famnas hemsida, www.famna.org

Famna är branschorganisation för idéburna aktörer inom vård och social omsorg. Vi påverkar och samverkar med regering och riksdag, departement, myndigheter, landsting och kommuner i syfte att skapa bättre villkor för tillväxt och utveckling för vård- och omsorgsaktörer som bedriver sin verksamhet utan vinstsyfte.