Famna träffar socialministern i Almedalen

Famna arrangerar två seminarier och ett mingelsamtal under årets Almedalsvecka i Visby.

Den 3 juli medverkar socialminister Göran Hägglund (KD) och ger regeringens syn på förutsättningar och möjligheter för utveckling och tillväxt av idéburen vård och social omsorg.

Den 4 juli hålls ett frukostseminarium i samarbete med Ratio - Näringslivets forskningsinstiut - med rubriken "Idéburna organisationer och vinstdrivande koncerner - får alla plats i välfärdssektorn?" där  Mattias Lundbäck, ek.dr och forskare medverkar tillsammans med Famnas ordförande Lotta Säfström, Gordon Hahn, SERUS, Peje Meilsson, Magnora och Eva Eriksson, landshövding i Värmlands län.

Senare den 4 juli är alla som vill diskutera idéburen vård och social omsorg välkomna till ett samtalsmingel där representanter för Famna, Arbetsgivaralliansen och Arbetsgivarföreningen KFO deltar.

Se hela programmet i det bifogade filen eller på Famnas hemsida, www.famna.org