Färnas Julmarknad 17 år

Färnas Julmarknad är inne på sitt 17 år.
Den 11-13 november kan Wenche Engström och Herrgårdsboden se tillbaka på 17 år med färnas hantverksmässa som med tiden vuxit sig allt större. Som vanligt finns ett 90-tal kvalitetshantverkare från hela mellan-Sverige på plats för att sälja sin alster. Redan på torsdagen börjar hantverkarna anlända för att ställa upp sina stånd i stora stallet.

Bland nyheterna i år finns snygga marschallhållare från Risberg Design. Rosverkstan från Fagersta kommer med sina designade växtstöd, Eva Farsberg säljer kläder och smycken av egen design, handgjorda stengodsskulpturer från Skäftruna, Pia Jarhede med unika produkter i trådslöjd.
Nykomling på matsidan är Herrös Gårdsmejeri som säljer sina ostar ystade på Kravmärkt get- och komjölk. Som vanligt hittar ni även många andra delikatesser på marknadsgatan.

Hantverkarna samsas i den stora ladan med korvförsäljning, brända mandlar och allt annat som hör julen till.

I herrgårdens matsalar dukar vi upp von Hermanssons frestelse och i domänsalen risgrynsgröt med skinskmörgås.
Färnas Kafé i posthuset bullar upp med herrgårdsbakat kaffebröd och läckra smörgåsar. Här säljer vi även dagsfärskt bröd, marmelader och teer.
På marknadsområdet finns Gröna Hagars grill.

Som alltid lagas och bakas det mesta på herrgården av främst lokala och ekologiska råvaror.

Färna julmarknad>>>

Herrgårdsboden>>>

För mer information om julmarknaden kontakta Wenche Engström, VD, 0703-060266
För högupplösta bilder vänligen kontakta Susanne Flamme, marknadsansvarig.0706-280101