Fredrik Ländin är ny hotellchef på Färna Herrgård & Spa

Fredrik Ländin blir ny hotellchef på Färna Herrgård & Spa. Fredrik kommer närmast från Högbo Brukshotell där han sedan 2017 arbetat som operativ chef för hotellet och innan dess varit med från öppningen av Radisson Blu Hotel Uppsala 2012.

På Färna Herrgård & Spa blir Fredriks roll att som hotellchef leda verksamheten till att bli en av Sveriges främsta destinationer när det gäller mat-, spa-, och naturupplevelser. Färna är idag känt för sitt prisbelönta kök och sina vackra omgivningar; inom kort presenteras även en större satsning som både ökar kapaciteten och förstärker området som attraktiv destination.

– Färna är ett fantastiskt område med gott renommé i branschen och med stora möjligheter att utvecklas ytterligare. Jag är genuint glad över att få bli en del av ett så starkt team och ett företag där det finns så många stora planer, trots tuffa tider. Just nu jobbar vi för fullt med ett spännande projekt som vi sjösätter redan i höst, och vi ser ljust på framtiden, säger den nye hotellchefen.

Vilken är din främsta styrka som chef?
– Det är helt klart min erfarenhet och passion för hotellbranschen, som jag älskar. Jag jobbar alltid för att ha både gästen och personalen i fokus, det är det viktigaste för mig.

Fredrik tillträdde i slutet av mars, mitt i en stormig period, men tack vare lång branschvana har han snabbt kommit in i gänget, menar Färnas vd Wenche Engström.
– Fredriks bakgrund gör att han passar perfekt in i vår verksamhet och med hans breda kunskap stärker vi vårt härliga Färna-team ytterligare och säkerställer den höga kvalitet vi hela tiden strävar efter, säger Wenche Engström.

• Gastronomi

• färna herrgård
  • mat & dryck
  • spa
  • konferens
  • wenche engström
  • romantisk weekend

• Dalarna

Färna Herrgård & Spa erbjuder upplevelser och övernattningar både för mötes- och privatgästen med fokus på mat, spa- och naturupplevelser. Herrgården är omgiven av bergslagsnatur med Färna Ekopark och sjöarna Norrsjön & Lillsvan runt hörnet. Här finns ett lusthus för vigslar och Färna Herrgårdsbod med 300 kvm shopping i rustik miljö.

Herrgården ägs av Gerald och Wenche Engström med Wenche som Vd.

Färna Herrgård & Spa är utvald av Svenska Möten och medlem i Svenska Spahotell. Hotellet är Svanenmärkt och restaurangen är KRAV-märkt.

Färna Herrgård & Spa på webben
Färna Herrgård & Spa på Facebook