Fasadgruppen V75-partner till Elitloppet

Fasadgruppen V75-partner till Elitloppet

Fasadgruppen har ingått i partnerskap med Elitloppet – ett av världens största och mest prestigefyllda travlopp – och kommer att sponsra ett av V75-loppen.

Elitloppet kördes för första gången 1952 och avgörs alltid den sista söndagen i maj på Solvalla. Världens bästa hästar bjuds in för att göra upp i försök och final över sprinter-distansen 1609 meter på söndagen den 26 maj. 16 ekipage deltar, åtta hästar i två uttagningslopp kvalar till en final som är laddad med tre miljoner kronor till vinnaren.

”Vi på Fasadgruppen har ett stort engagemang för svensk sport och brinner för samverkan och social samhörighet. Därför är vi glada över att samarbeta med ett av Sveriges absolut största idrottsevenemang och en tävling i världsklass”, säger Pål Warolin för VD Fasadgruppen.

Det är en kombination av sport och spel och Solvalla blir en mötesplats för en social samhörighet och gemenskap. Elitloppshelgens tre dagar brukar locka runt 60 000 besökare till Solvalla och hästar, kuskar och tränare kommer från hela Europa, och även från andra sidan Atlanten.

”Som ansvarig projektledare hälsar jag Fasadgruppen varmt välkommen som en strategiskt viktig partner till Elitloppet 2019. Jag hoppas att Fasadgruppen kommer att trivas tillsammans med oss och ser väldigt mycket fram emot vårt samarbete", säger Marcus Persson, ansvarig projektledare Partners”.

Fasadgruppen Sverige AB är Sveriges enda rikstäckande helhetsleverantör av hållbara fasader med lokal närvaro, konkurrenskraftiga priser och gedigen erfarenhet av fasader. Verksamheten bygger på lokalt förankrade entreprenörsdrivna företag med tydligt fokus på samverkan, engagemang och kompetens. Vi arbetar på nordiska marknaden och våra huvudsakliga kunder är fastighetsägare, byggbolag, fastighetsförvaltare, konsulter, bostadsrättsföreningar, stat, kommun och landsting.

Fasadgruppen är i en expansiv fas och marknadsledande i branschen. Koncernen omsätter 865 Mkr och har cirka 430 anställda. Huvudkontoret finns i Stockholm.