Julens klubbar på Fasching!

Den anrika klubben Fasching släpper nu förköpsbiljetter till alla julens nattklubbar. Först ut är The Salazar Brothers och Sugarcane som håller i nattklubben på juldagen. Gänget har haft stående klubb under hösten på Södra Teatern men kommer nu till Fasching för att fira juldagen.

Fredagen den 30 december gästas Faschings R'n'B-klubb Devotion av den holländske DJ:n Full Crate och på självaste nyårsafton blir det soul från 60- och 70-talet med legendariska Club Soul

The Salazar Brothers + Sugarcane - juldagen 25 december.

Missa inte juldagens fetaste klubb med Sugarcane och The Salazar Brothers. Efter en grym klubbhöst på Södran kommer de nu till Fasching!

Sugarcane

Sugarcane har stått bakom flera framgångsrika klubbkoncept och samarbetat med olika aktörer, allt från Dramaten till olika festivaler. DJ-crewet skapades 2013 av Missdj, dj Erykah, Aïssa och Sister Justice. Dessa fyra redan etablerade djs slog ihop deras unika stilar för att skapa ett nytt superteam. Kort därefter blev Sugarcane ett självklart namn på Sveriges urbana musikscenen. De har öppnat för flera internationella akter så som Timaya, Youssou N'Dour, Alpha Blondy, Spice, Fuse ODG m.fl. Tillsammans har de anordnat DJ-workshops för ungdomar, drivit egen nattklubb (Sugarcane Saturdays) och de har framförallt varit en viktig del av den urbana klubbscenen. Ni som hört Sugarcane spela vet hur de alltid sprider sin "good vibes music" med passion, driv och glädje. Crewet levererar en unik kombination av afrobeats, hiphop, dancehall, rnb och soca.

The Salazar Brothers
Svensk hiphop började någonstans med Latin Kings, som grundades av bl.a Salla och Chepe. Sedan den dagen har The Salazar Brothers funnits - bestående av producenterna Masse Salazar, Salla Salazar och Chepe Salazar. TSB har jobbat med svensk urban musik sedan tidig 90-tal, och de har producerat allt från The Latin Kings till Mando Diao. 2012 vann Masse en Grammis för årets producent. De turnérar som grupp, DJs eller med sitt Redline Workshop. TSB har också genom åren drivit förlag, skivbolag, studio och ibland en egen klubb. Idag jobbar de främst som producenter och låtskrivare med diverse artister i Sverige, Chile, USA och Tyskland.

25/12 22-04
Entré: 200 kr
Åldersgräns: 23 år

Devotion feat. FULL CRATE (NL) - 30 december

DJ:n och producenten Full Crate (NL) från Amsterdam. Han spelar allt från elektronisk R&B till svettig deep house. Han uppmärksammades av Red Bull redan 2011 när han spelade på Red Bull Music Academy i Madrid och har sedan dess imponerat publiken med sina släpp On Her Own, Yeah och hans senaste EP Island Girl med Bluey Robinson. Han har dessutom medverkat i Majestic Casuals radio show som spelar den bästa elektroniska musiken och remixat låtar åt bland andra Beyoncé och Jhene Aiko.

Klubb Devotion hittar du varje fredag på Fasching. Det spelas ny och gammal RnB, soul, boogie, funk, steppers och soulful house med resident DJ Pure P och gäster.

30/12 23-04
Entré: 170 kr
Åldersgräns: 23 år

------------

Club Soul - Nyårsafton - 31 december

Fira nyår med den bästa soulen och funken från sextio- och sjuttiotalen.

Resident-DJ’s är Munken och Robert Baum som spelar allt från soul, disco och rare grooves till funk och latin.… Allt som svänger helt enkelt!

Club Soul residents Munken & Baum

+ special guests:
Scott James (Skottland)
Anders "Lillis" Hansson (Södermalm)

31/12 22-04
Entré: 300 kr
Åldersgräns: 20 år

• nattklubb
  • klubb
  • hiphop
  • soul
  • rnb

• Stockholm

Fasching är en konsertlokal, klubb, restaurang och bar som ligger centralt belägen på Kungsgatan 63 i Stockholm. Fasching har sedan starten 1977 växt att bli Skandinaviens största arrangör av jazz och klubben är välkänd både i landet och internationellt. Utöver jazzen kan man även njuta av soul, blues och hiphop här. I Faschings anrika lokaler presenteras över 350 evenemang per år varav 250 är livekonserter. Hit kommer de ännu okända talangerna, de stora stjärnorna, uppstickare och legender. Här frodas improvisationskonsten!

Sara Asplund

Presskontakt Marknadschef PR & Kommunikation 0702455028